Wärtsilä dostarczy kompleksowe zamówienie do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA w ramach kontraktu z kanadyjskim armatorem BC Ferries na przebudowę dwóch promów klasy "Spirit".
W skład zamówienia Wärtsilä wchodzą system napędowy oraz zintegrowane systemy automatyki i systemy niezbędne do przebudowy silników na dual-fuel, co pozwoli na ich zasilanie przede wszystkim paliwem LNG (alternatywnie także tradycyjnym morskim paliwem diesel'owskim). Sprzęt zostanie dostarczony do stoczni w połowie 2017 roku.
Promy Spirit of British Columbia i Spirit of Vancouver to flagowe statki armatora British Columbia Ferry Services z siedzibą w Kanadzie. Prace nad pierwszym z tych statków przeprowadzone zostaną podczas sezonu zimowego 2017/2018, a w czasie kolejnego sezonu rozpocznie się remont i przebudowa drugiej jednostki. Oznacza to, że termin zakończenia prac to zaledwie siedem miesięcy. Ten wymagający harmonogram wymaga doskonałej logistyki oraz zintegrowanego działania między Wärtsila, oraz gdańską stocznią.
- To obszerny projekt obejmujący przebudowę dwóch statków. Na szczęście nasza stocznia pracowała już w przeszłości z fińskim biurem, dlatego też mamy pełne zaufanie do ich rozwiązań i możliwości - powiedział Lucjan Falkiewicz, kierownik projektu w stoczni Remontowa SA.
Zakres dostawy Wärtsilä obejmuje m.in. cztery silniki dwupaliwowe Wärtsilä 34DF, zintegrowane systemy automatyki i systemy zarządzania energią, system kontroli napędu Pro-Touch Wärtsilä, systemy napędowe zawierające dwie skrzynie biegów, system detekcji gazu oraz automatyki do sterowania procesami i stery Wärtsilä.
Więcej na temat pełnego zakresu remontu i przebudowy w gdańskiej stoczni można przeczytać we wcześniejszej publikacji Portalu Morskiego >>> Remontowa SA przebuduje promy zza oceanu na napęd LNG
AL, rel (Wärtsilä)