Szkocka stocznia Ferguson Marine Engineering Limited (FMEL), zlokalizowana przy rzece Clyde, rozpoczęła budowę dwóch 100-metrowych promów z napędem dual-fuel.
Promy, które zasilą flotę Caledonian Maritime Assets Ltd (CMAL), zostaną wyposażone w napęd dual-fuel, co oznacza, że będą mogły funkcjonować, wykorzystując konwencjonalne paliwo, ale także ekologiczne i ekonomiczne LNG. Kontrakt, którego wartość wynosi 97 milion funtów, został podpisany w październiku ubiegłego roku. Dzięki nowej inwestycji zostanie zapewnionych około 150 miejsc pracy w Port Glasgow.
Nowe promy zabiorą na swój pokład 1000 pasażerów oraz 127 samochodów i będą eksploatowane na trasie Ardrossan-Brodick. Pierwsza jednostka zostanie dostarczona prawdopodobnie w maju 2018 roku, a druga kilka miesięcy później.
Należące do państwa przedsiębiorstwo Caledonian Maritime Assets Limited jest właścicielem m.in. promów, portów, infrastruktury do obsługi statków oraz przystani. Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL) powstało w 2006 r. Razem z CalMac Ferries Ltd (CFL) zostało wydzielone z Caledonian MacBrayne Ltd. Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL) zajmuje się utrzymaniem promów oraz infrastruktury, podczas gdy CalMac Ferries koncentruje się na obsłudze połączeń promowych.
AL, PromySkat
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.