W Gdyni, 28 stycznia br., odbyło się wodowanie drugiego promu Piret (B 616/2) budowanego przez stocznię Remontowa Shipbuilding SA na zamówienie estońskiego armatora.
Kadłub został na zlecenie gdańskiej stoczni zbudowany przez podwykonawcę - firmę Irko Sp. z o.o., na terenie byłej Stoczni Gdynia. Montaż kadłuba i jego wodowanie odbyło się w suchym doku SD II. Po zwodowaniu przewidziano przeholowanie kadłuba promu do Gdańska, gdzie przy dodatkowo wydzierżawionym przez stocznię Remontowa Shipbuilding nabrzeżu o długości około 400 metrów z dźwigami i zapleczem warsztatowo - socjalnym, stocznia, wraz z podwykonawcami, realizuje budowę czterech jednostek - dwóch promów dla Estonii (B 616 / 1 i 2) oraz statków PSV dla Norwegii (B 856 / 2 i 3).
- Z uwagi na to, że budujemy 17 statków jednocześnie, konieczne było rozszerzenie infrastruktury potrzebnej do realizacji tak wielu projektów - mówi prezes stoczni Andrzej Wojtkiewicz. - Także zlecenie budowy kadłuba promu wynika z dużej ilości prowadzonych prac. Stosując takie rozwiązanie wzorujemy się na naszych konkurencyjnych stoczniach w Europie, które także zlecają polskim firmom budowę kadłubów.
Z wodowaniem drugiego promu Remontowej Shipbuilding dla Estonii zbiegło się w czasie oficjalne ujawnienie przez estońskiego armatora wzoru malowania statków, które przedstawiamy na załączonych wizualizacjach. Wcześniej armator - Port Tallinn - ujawnił też nową nazwę handlową (nazwę operatora), pod którą będą eksploatowane promy - Praamid.
Przypomnijmy, ze pierwszy z promów - Töll (stoczniowy symbol budowy B 616/1) został zwodowany z pochylni poprzecznej stoczni Remontowa Shipbuilding pod koniec grudnia.
Czytaj także: Pierwszy prom z polskiej stoczni dla Estonii zwodowany
Promy dla Estonii ze stoczni Remontowa Shipbuilding - charakterystyka użytkowa
długość całkowita 114,0 m
długość pokładu samochodowego 107,0 m
ładowność samochodów osobowych 150
liczba miejsc dla pasażerów 700
liczba miejsc siedzących - ponad 500
prędkość eksploatacyjna 10 węzłów
prędkość maksymalna 15 węzłów
PBS, GL
> http://www.portalmorski.pl/stocznie/nowe-budowy/41553-uroczysty-chrzest-i-wodowanie-okretu-orp-kormoran
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.