Wärtsilä i Cavotec pracują nad pierwszym systemem bezprzewodowego ładowania akumulatorów statku z napędem elektrycznym. System ładowania indukcyjnego ma posłużyć także jako system cumowniczy.
System bezprzewodowego ładowania, opracowany przez Wärtsilä, eliminuje fizyczne połączenia kablowe i umożliwia ładowanie promu od momentu jego dotarcia do nabrzeża. Teraz, dzięki integracji sił z firmą Cavotec, liderem rozwiązań technologicznych m.in. dla portów morskich i lotniczych, rozwiązanie to może mieć podwójne zastosowanie, także na promach ostatnio zaprojektowanych przez fińskie przedsiębiorstwo. Na czym będzie polegała rola Cavotec?
Czytaj także: Seria promów wahadłowych od Wärtsilä
Zdalnie sterowany system cumowania opracowany przez spółkę to zautomatyzowane urządzenia wykorzystujące podciśnienie, eliminujące potrzebę użycia tradycyjnych lin cumowniczych i pracy ludzi na pokładzie statku czy cumowników na nabrzeżu. Panele cumownicze, które zostaną zamontowane na nabrzeżu będą "cumowały" i uwalniały statek w kilka sekund.
- W ciągu ostatnich lat bezprzewodowy system ładowania został zastosowany w samochodach, autobusach i pociągach - powiedział mówi Peter Rogers z Wärtsilä Marine Solutions. - Teraz rozwiązanie będzie dostępne dla statków, ponadto z podwójnym zastosowaniem - dodaje.
- To ekscytujący projekt i jesteśmy zachwyceni współpracą z Wärtsilä - powiedział Ottonel Popesco, prezes Cavotec Group. - Żegluga będzie łatwiejsza, bezpieczniejsza i jeszcze bardziej ekologiczna.
AL, PBS, rel (Wärtsilä)
Ilustr.: Wärtsilä