W miniony wtorek tj. 8 grudnia na wyspie Chongming odbyła się uroczystość nadania imienia oraz przekazania do eksploatacji nowego statku dla Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego SA CHIPOLBROK - Chipolbrok Pacific. W uroczystościach udział wzięli Dyrektorzy Generalni CHIPOLBROKU - Pan Janusz Janiszewski i Pan Sun Min, dyrektor generalny stoczni szanghajskiej - Pan Du Keshun, Konsul Generalny RP - Piotr Nowotniak wraz z małżonką oraz pozostali zaproszeni goście.
Ta nowoczesna wielozadaniowa jednostka o nośności 31 600 ton przeznaczona jest do przewozu dużych obiektów przemysłowych i ładunków typu "project cargo", ze szczególnym naciskiem na transport morski sztuk ciężkich i ponadgabarytowych. Statek ma 190 m długości i 28 m szerokości. Posiada trzy ładownie, z czego dwie mają długość ponad 50 metrów, co umożliwia załadunek i przewóz pod pokładem sztuk o wyjątkowej długości i dużych gabarytach. Statek wyposażony jest także w trzy dźwigi o unosie 350 ton każdy, umożliwiające przeładunek sztuk ciężkich o wadze jednostkowej do 700 ton.
Chipolbrok Pacific jest pierwszym z serii czterech nowych statków zakontraktowanych w stoczni szanghajskiej dla Chipolbroku. Kolejne trzy podobne jednostki wejdą do eksploatacji w przyszłym roku. Będą to Nowowiejski, Paderewski oraz Chipolbrok Atlantic.
Chipolbrok Pacific w dziewiczym rejsie załaduje w portach chińskich i południowokoreańskich partie konstrukcji stalowych, elementów wyposażenia oraz stali z przeznaczeniem do portów w Maroku (Nador), Belgii (Zeebrugge, Antwerpia) oraz Polski (Szczecin). W Szczecinie statek spodziewany jest w drugiej połowie lutego 2016r.
Warto dodać, że Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA CHIPOLBROK zostało już po raz drugi uhonorowane tytułem "Shipping Line Of The Year - Heavy Lift Operator Of The Year 2015" w Indiach podczas gali "Maritime And Logistics Awards (MALA)" zorganizowanej 4-go września 2015 w Hotelu Leela w Mumbaju. Nagroda ta jest wynikiem zintensyfikowanych sukcesywnych działań Towarzystwa na rzecz pozyskiwania ładunków importowych i eksportowych do/z portów indyjskich oraz znacznego umocnienia pozycji na tym ważnym rynku żeglugowym.
rel (Chipolbrok Gdynia, Konsulat Generalny RP w Szanghaju)
maja sie za ponad ludzmi,traktujac pozostala zaloge jak zlo konieczne,zrobilem jeden
kontrakt i wiecej nie chce slyszec o tej kompanii polsko-chinskiej,na statku bylo na
zmiane dwoch kucharzy,nie nadawali sie nawet do pracy w barze obwozno-ulicznym
jak przejmoowalem statek 20-kilku letni,to zastanawialem sie czy nie rozpakowac sie
i wracac do kraju,balagan totalny w warsztatach mechanicznym i elektrycznym,jakos
przejechalem cztery miesiace,ale nadal mam nie dobre wspomnienia,teraz jestem
szczesliwy pracuje w niezlej kompanii,nie polecam chipolbroku,z powazaniem dla
zalogi byly pracownik kontraktowy,polecam jeszcze opinie statkow w tym portalu.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.