Stocznie, Statki

Wiadomo już, jaka firma zaopatrzy w silniki nowy szybki prom, który powstaje dla Mols-Linien. Zostaną one wyprodukowane przez koncern MAN Diesel & Turbo.

Wybór producenta silników to kolejny ważny etap związany z budową nowego katamaranu dla duńskiego przewoźnika. Wiadomo już, że będą to cztery jednostki napędowe, zbudowane przez MAN Diesel & Turbo - model: 20V28/33D STC. Każda z nich dostarczy 9 100 kW mocy. Zostaną dostarczone w dwóch etapach: pierwsze z nich trafią do australijskiej stoczni Incat Tasmania, gdzie trwa budowa statku, we wrześniu 2016 r., a kolejna dostawa nastąpi miesiąc później.

- To dla nas ważne zamówienie i mile widziany dodatek do posiadanych już przez nas referencji w segmencie szybkich promów - powiedział Lex Nijsen z MAN Diesel & Turbo. - Jest to technicznie udoskonalona wersja naszego najnowszego, supernowoczesnego silnika, opartego na naszych zdolnościach dostarczania jednostek, charakteryzujących się niezrównaną oszczędnością paliwa w swojej klasie.

Budowa szybkiego katamaranu dla Mols-Linien ma się zakończyć w marcu 2017 r. KatExpress 3 będzie miał 109 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 1000 pasażerów oraz 411 pojazdów. Będzie siostrzaną jednostką dwóch innych szybkich promów, które powstały w stoczni Incat - KatExpress 1 i KatExpress 2. Prom będzie obsługiwał trasę Aarhus-Odden, a wraz z początkiem sezonu letniego w 2017 r. także połączenie Ebeltoft-Odden.

KatExpress 3 będzie trzecim statkiem, który zasili flotę Mols-Linien na przestrzeni czterech lat. Prawdopodobnie zastąpi on statek Max Mols - obecnie najmniejszą we flocie przewoźnika. Od 2012 r., dzięki wprowadzanym zmianom, możliwości przewozowe Mols-Linien w zakresie przepraw przez Kattegat wzrosły aż o 172 procent.

PromySkat
Źródło: MAN Diesel & Turbo

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter