W piątek 6 listopada stocznia Sunreef Yachts zwodowała swój najnowszy jacht motorowy projektu Sunreef 70 Power nazwany Violetta. W dalszej części listopada jacht przechodził serię prób morskich na Zatoce Gdańskiej, by wkrótce zostać przekazanym armatorowi.
Violetta wyróżnia się zdecydowanie - według stoczni - pod względem designu oraz wyposażenia. Specyfikacja jachtu obejmuje między innymi system IPS, gruszki dziobowe (kształt dziobów przypomina rozwiązania "wave piercing"), hydraulicznie sterowaną platformę, czy obrotowy trap. Minimalistyczny wystrój katamaranu w matowych i lśniących odcieniach bieli świetnie wykorzystuje naturalne światło i sprawia, że wnętrza jachtu sprzyjają odprężeniu.
Jedną z niezwykłych cech Violetty jest zamknięty pomost, tworzący nie tylko przestrzeń dla sterówki, ale przede wszystkim oferujący dodatkowe miejsce do wypoczynku, sąsiadujące z tylnym balkonem, nadającym się doskonale do posiłków na świeżym powietrzu.
Jachty typoszeregu Sunreef 70 Power charakteryzują się kompozytową konstrukcją, długością nieco ponad 21 m, szerokością ok. 9,3 m, zanurzeniem 1,55 m i wypornością ok. 49 ton. Każdy wyposażany jest w parę silników napędu głównego o mocy od 455 do 1200 KM.
rel (Sunreef Yachts)
Fot.: Adam Graczyk