Stocznia Damen Shipyards Gdynia przekazała kolejny częściowo wyposażony kadłub superjachtu. Po przeprowadzonym w ostatnich dniach wodowaniu, jednostka o stoczniowym symbolu budowy 19903 została wyholowana z Gdyni w czwartek, 8 października przez holownik Leopard przedsiębiorstwa J. Stępniewski i S-ka.
Częściowo wyposażony kadłub, o konstrukcji stalowo-aluminiowej, przeznaczony dla holenderskiej stoczni Amels (z grupy Damen) po doposażeniu i ukończeniu w stoczni holenderskiej stanie się trzecią jednostką z serii Limited Edition 199. Poprzednie dwie, to Event z 2013 roku oraz Madame Kate z 2015. Ten ostatni zaprezentowano szerzej po raz pierwszy na targach Monaco Yacht Show we wrześniu. Natomiast Event zdobył nagrodę World Superyacht Award w kategorii wypornościowych jachtów motorowych o pojemności brutto 500 do 1299.
Charakterystyczną cechą jachtów serii LE 199 jest przede wszystkim niemal pionowa (choć nieco wygięta) dziobnica, przypominająca nieco dziób Sea Axe znany głównie z zastosowań na jednostkach roboczych i patrolowych budowanych przez stocznie grupy Damen, a także z jachtów serii Amels Megayacht Sea Axe.
Jacht projektu LE 199 posiada także składane balkony po obu stronach jadalni. Małe lądowisko dla śmigłowców (typu "touch-and-go", nie do stałego przewożenia śmigłowca) zaplanowano w części dziobowej. Pod nim znajduje się hangar na 8-metrowe motorówki (tendery) z furtami do wodowania na lewej i prawej burcie. Obszerne pomieszczenia oferują luksus 14 gościom / pasażerom i mieszczą 14-osobową załogę.
PBS
Fot.: Piotr B. Stareńczak
Linia jachtów Amels Limited Edition 199 - charakterystyka podstawowa
stocznia Amels
typ jacht motorowy
projektant statku Amels
projekt architektoniczny bryły zewnętrznej Tim Heywood
projekt wystroju wnętrz Nuvolari & Lenard / Laura Sessa
długość na wodnicy pływania 59,70 m
długość całkowita 60,00 m (według niektórych źródeł 60,65 m)
szerokość 10,30 m
zanurzenie maksymalne 3,45 m
wyporność 1100 t
tonaż pojemnościowy brutto 1045
pojemność zbiorników paliwowych 139 000 l
pojemność zbiorników na wodę słodką 37 600 l
prędkość maksymalna 16,5 w.
prędkość eksploatacyjna 15 w.
zasięg przy prędkości 13 w. 5000 Mm
moc napędu głównego 2 × 1500 kW (silniki Caterpillar 3512C)
zespoły prądotwórcze 3 × 150 kW (silniki Caterpillar C9); 1 × 86 kW (Caterpillar C4.4)
Superjacht motorowy projektu Amels LE199Superjacht projektu Amels LE199
Posted by PortalMorski.pl on Thursday, 8 October 2015
Oto kolejny "sukces"- niewyposażony kadłub holowany do wyżej rozwiniętego kraju na doposażenie.
Polskie stocznie są widać tylko od czarnej roboty...
Dopiero jak wychowamy sobie nowe pokolenie i będziemy ich mogli ich przytrzymać w kraju to wtedy możemy mówić o pełnej odbudowie przemysłu.
A na to trzeba czasu i pieniędzy już nie wspomnę o woli pracodawców do woli zatrzymania nowego narybku w kraju.
Tak jak napisano powyżej- wejdzie Euro, trochę podskoczy koszt siły roboczej i się produkcja kadłubów przeniesie bardziej na wschód.
Pozdrawiam
Jedni idą w wysokie technologie i końcowy produkt, a inni robią gwoździe i... kadłuby, aż ich tańszy z rynku nie wyprze.
Dzis nie ma eldorado. Ale nasi ludzie okazuje sie potrafia na niezwykle ciezkim rynku jakos zaustniec. Robia rzeczy coraz doskonalsze technicznie. Zdobywaja marke na nowo. Za pare lat (jak nic nie pieprznie) bedziemy robili jescze lepsze i bardziej zyskowne produkty. Mamy odpowieni fundament przedsuebiorczosci, fachowosci itd. Tylko prosze: wiecej wiary w nas.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.