Przedsiębiorstwo Valmet dostarczy systemy automatyki dla nowej, zasilanej LNG, jednostki Tallink, która docelowo będzie obsługiwała trasę między Helsinkami w Finlandii a Tallinnem w Estonii od początku 2017 roku.
W skład systemów, które mają być dostarczone w kwietniu 2016 roku, będzie wchodził system sterowania i monitorowania maszyn oraz zarządzania energią, a także system wyłączania awaryjnego.
W gestii zespołu inżynierów z Valmet będzie wchodziło projektowanie, programowanie, testowanie, faza rozruchowa projektu, a także próby morskie.
Andres Lepik, kierownik projektu nowego statku Tallink podkreśla, że firma ma bardzo dobre doświadczenia z przedsiębiorstwem Valmet w realizacji automatyki na innych statkach Tallink, jak również ze świadczonym na wysokim poziomie wsparciem serwisowym dostępnym zarówno w Finlandii i Estonii.
Obecnie nowy prom jest budowany w stoczni Meyer Turku. Jednostka będzie mogła jednorazowo przewieść 2 800 pasażerów, a sama będzie poruszała się prędkością 27 węzłów. Kadłub 212-metrowego statku zostanie zaprojektowany tak, aby zminimalizować hydrodynamiczne opory wody, a w związku z tym, że zostanie wyposażona w zasilanie LNG, jednostka będzie mogła pływać w specjalnych strefach kontroli emisji, takich jak Morze Bałtyckie.
promy24.com