Stocznie, Statki

Statek rybacki Fanøyvåg powstał w szczecińskiej stoczni PTS. W pełni wyposażona jednostka przeszła w czwartek tzw. wodowanie techniczne. Obecni przy tym byli norwescy rybacy, którzy ją będą użytkować.

„Fanøyvåg” ma 28 m długości oraz 8,5 m szerokości. Szczecińska firma PTS zbudowała statek dla norweskiej Stadyard, a ta sprzeda go docelowym właścicielom.

– Jednostka odpłynie ze Szczecina w pełni wyposażona – powiedział Krzysztof Wnuk, menadżer projektu z firmy PTS. – W Norwegii dodane zostaną tylko sieci i drobny sprzęt.

Statek będzie mógł zabrać do chłodzonej ładowni 130 ton ryb. Jest też wyposażony w przetwórnię. Ryby będą na miejscu obierane, filetowane i w kostkach umieszczane w ładowni.

– W odbiorze uczestniczą rybacy, którzy będą użytkować jednostkę – poinformował Bartosz Romaniec z gdyńskiej spółki Stadcon, czuwający nad budową w imieniu Stadyard.

W czwartek kuter Fanøyvåg przeszedł wodowanie techniczne (m.in. sprawdzano szczelność). Zanim trafił do wody, został podniesiony i przesunięty za pomocą suwnicy w ośrodku pochylniowym „Wulkan” dawnej Stoczni Szczecińskiej, a obecnie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Później wrócił na poprzednie miejsce. Właściwe wodowanie odbędzie się w najbliższych dniach.

Dodajmy, że PTS specjalizuje się w przebudowach (przedłużaniu) statków, ale buduje też nowe. Wyprodukowała już m.in. kilkanaście katamaranów do obsługi norweskich ferm łososiowych. Korzysta nie tylko z obiektów SPP, ale również stoczni Makrum Pomerania.

Tekst (ek)

+8 Anty technologia made in PTS.
żal d...e ściskał gdy oglądało się to z bliska. Wystarczyło, że brakowało "Hrabiego" (postać jakże znana z czasów SSSA czy SSN) a wszystko co dało się spieprzyć zostało spieprzone. Można było przy tej okazji nakręcić film instruktażowy pt. "Jak spieprzyć wszystko, co możliwe". Dla prawdziwego fachowca taka "anty" technologia to... żenada. Cały okrętowy (czy to jeszcze możliwe?) Szczecin z Was (PTS) się uśmiał. Choć nie było nam do śmiechu. Pękające belki sosnowe (???), uszkodzenia kadłuba, zdarcie powłok malarskich... nie wspominając o wyprawkach malarskich na godzinę przed wodą. Oj... żal d..ę ściskał. Wstyd po prostu. I tylko 'żurnaliści' zaproszeni niczego nie zrozumieli.
19 wrzesień 2015 : 18:11 Zygmunt Janusz | Zgłoś
-2 Krytyka
Krytyk i eunuch z jednej są parafii, obaj wiedzą jak żaden nie potrafi
21 wrzesień 2015 : 10:17 Piotr R. | Zgłoś
0 Dyrektorze Techniczny ???
Trochę więcej pokory, mniej poezji. Fakty przemawiają, choć jak widać nie do wszystkich.
21 wrzesień 2015 : 18:24 Henryk P. | Zgłoś
+1 To kto w końcu wybudował ten kuterek??????
Proszę otworzyć link : [link usunięty] . Tam jest napisane , że kuter wybudowała firma HULLKON Tomasz Szczepanik. To chyba prawda , że sukces ma wielu ojców , a porażka jest sierotą.
27 wrzesień 2015 : 19:04 PTS/HULLKON????????? | Zgłoś
+7 technologia
to i tak dobrze ze nie bylo tam fiodora, gasiora lub oficera wtedy to by sie dzialo, Stach F. znany jest z tego ze budowal kadlub dwa lata zamiast 4 miesiace a po drodze 30 milionow zlotych strat.stary gasior nie wiedzial ze statki rybackie plywaja z przeglebiebiem a oficer to tw. budowanie statkow niby prosta rzecz ale trzeba posiadac troche wiedzy.
20 wrzesień 2015 : 05:17 klakier1 | Zgłoś
+9 Do redaktora...(ek)
A to 'odkrywcze' stwierdzenie, że kuter "przeszedł wodowanie techniczne i m.in. sprawdzono szczelność" - to zapewne "fachowiec" z PTS podpowiedział. Gratuluję...poziomu (zerowy to też poziom!).
20 wrzesień 2015 : 08:06 Arek2 | Zgłoś
+5 Do Wszystkich - tych na nie i tych na tak
A ja się cieszę z każdej jednostki wybudowanej w "mojej" stoczni. Czy kogoś to obchodzi kiedy były malowane wyprawki? Gratulacje dla budowniczych jednostki począwszy od montera , szlifierza , spawacza , malarza a na Dyrektorze Technicznym skończywszy :)
21 wrzesień 2015 : 20:19 Henryk D. SSSA | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8558 3.9336
EUR 4.209 4.294
CHF 4.312 4.3992
GBP 5.0101 5.1113

Newsletter