Największy zbiornikowiec polskiej marynarki wojennej przechodzi gruntowny remont w Szczecinie.
ORP Bałtyk to jednostka 3 Flotylli Okrętów w Gdyni. Bardzo nowoczesna, ale nawet takie muszą od czasu do czasu wpłynąć do doków remontowych - wyjaśnia kmdr ppor. Radosław Pioch z 3 Flotylli.
- Chodzi m.in. o remont silników głównych, naprawy systemów okrętowych oraz rekonfigurację systemu RAZ, który odpowiada za podawanie paliwa - wyjaśnia Pioch.
______
Zbiornikowiec paliwowy ORP Bałtyk przeznaczony jest do zaopatrywania okrętów w materiały pędne i smary. Z-1 transportuje, przechowuje, przyjmuje i wydaje produkty naftowe innym jednostkom zarówno w portach, jak i na morzu, a także z brzegu. Okręt może zaopatrywać jednostki w morzu również w inne produkty dzięki ruchomym żurawikom przeładunkowym. Jednostka wyposażona jest we wszystkie niezbędne systemy przyłączeniowe, spełniające standardy obowiązujące w NATO, umożliwiające tankowanie wszystkich okrętów współpracujących z polską Marynarką Wojenną.
Dane techniczne:
- długość: 84,75 metra;
- szerokość: 13,07 metra;
- zanurzenie: 4,8 metra;
- wyporność: 3050 ton;
- prędkość: 15 węzłów;
- napęd główny: 2 silniki wysokoprężne Cegielski-Sulzer 8ASL25D o mocy 1480 kW (2010 KM) każdy.
Radio Szczecin / 3FO
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.