W czwartek, 9 lipca BC Ferries, największy przewoźnik promowy w Ameryce Północnej i drugi co do wielkości na świecie, ogłosił krótką listę stoczni, które mają szansę na przebudowę dwóch promów. Wśród trzech wytypowanych znalazła się Gdańska Stocznia Remontowa SA z grupy Remontowa Holding.
Początkowo w walce o to zlecenie brało udział ponad 20 stoczni, jednak ostatecznie zostały trzy. Udział w przetargu, oprócz stoczni Remontowa SA, biorą udział także: kanadyjska Seaspan Vancouver Shipyards oraz włoska Fincantieri.
Przebudowa będzie dotyczyć dwóch największych promów "Spirit Class" z floty BC Ferries: Spirit of Vancouver Island oraz Spirit of British Columbia. Mają one zostać wyposażone w napęd dual-fuel, który pozwoli na stosowanie ekologicznego paliwa LNG, uznawanego za bezpieczne dla środowiska i bardziej ekonomiczne.
Pierwotnie ich przebudowa miała się rozpocząć w latach 2016 i 2017, jednak została odroczona na rok kolejny.
- Ze względu na złożoność tego projektu, potrzebujemy więcej czasu na jego opracowanie techniczne - powiedział Mark Wilson, wiceprezes BC Ferries. - Dzięki temu będziemy pewni, że zostanie on wykonany według najwyższych standardów, które dotyczą realizacji dużych projektów inwestycyjnych - dodał.
BC Ferries jest zobowiązany do przejścia na bardziej przyjazne dla środowiska paliwo, a zarazem bardziej opłacalne - ostatni rok podatkowy dowiódł, że koszt paliwa wyniósł około 125 milionów dolarów.
Przebudowa dwóch największych statków we flocie BC Ferries, a także budowa trzech nowych promów o napędach zasilanych LNG, które aktualnie budowane są w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA Holding, mogą się przyczynić nie tylko do zysków ekonomicznych, lecz także wielu korzyści dla środowiska.
Czytaj też: Rozpoczęła się budowa trzeciego promu dla Kanady
W ciągu najbliższych miesięcy, od trzech do pięciu, BC Ferries będzie kontynuować przetarg, aby ostatecznie wybrać ofertę.
rel (BC Ferries)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.