Jak poinformował 8 lipca armator BC Ferries, największy przewoźnik promowy w Ameryce Północnej i drugi co do wielkości na świecie, w dniu 1 lipca odbyło się pierwsze cięcie blach na budowę trzeciego dwustronnego promu pasażersko-samochodowego z napędem Dual Fuel.
Jest to trzeci i zarazem ostatni prom budowany dla kanadyjskiego armatora w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA Holding w ramach kontraktu podpisanego w 2014 roku. Budowa pierwszego z nich odbyła się 16 stycznia br. roku, natomiast uroczyste cięcie blach drugiego miało miejsce 10 kwietnia.
Czytaj też: Budowa promów dla Kanady oficjalnie rozpoczęta w stoczni Remontowa Shipbuilding [VIDEO]
Kontrakt ten obejmuje projekt, budowę, wyposażenie, przeprowadzenie prób oraz dostawę do portu macierzystego Victoria w Kanadzie. Dostawę dwóch z nich zaplanowano na sierpień i październik 2016 roku, trzeciego - na luty 2017.
Czytaj też: Ruszyła budowa drugiego promu dla Kanady w stoczni Remontowa Shipbuilding [VIDEO]
Nowe promy zabiorą na swój pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Będą to pierwsze we flocie BC Ferries statki z napędem na LNG. Alternatywnie będą też mogły być napędzane olejem napędowym.
rel (BC Ferries)