Armator wyspecjalizowanyw eksploatacji żaglowych statków pasażerskich Star Clippers poinformował o rozpoczęciu budowy swojego czwartego statku, który zasili jego flotę wycieczkowych rejowców.
To pierwsza nowa budowa dla Star Clippers od roku 2000, kiedy to wprowadzono do eksploatacji Royal Clipper - obecnie największy żaglowiec świata, zbudowany na bazie zmodyfikowanego kadłuba niedoszłego Gwarka ze Stoczni Gdańskiej.
Projekt statku Royal Clipper, szczególnie jego ożaglowaniai takielunku, powstałw pracowni znanego polskiego projektanta żaglowców Zygmunta Chorenia. Firma Choreń Design and Consulting ma także znaczący, ważny udziałw opracowaniu projektu nowego, jeszcze większego żaglowego wycieczkowca Star Clippers.
Jak dowiedział się Portal Morskiw centrali armatora, Zygmunt Choreń współpracuje ze Star Clippersw kwestii projektowania takielunku stałegoi ruchomego, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL (szczególnie części GL, która posiada opracowane przepisy klasyfikacyjne dotyczące takielunku).
Nowy statek, dla którego nie wybrano jeszcze nazwy, będzie największymi - jak czytamyw oficjalnym komunikacie armatora - "najbardziej ambitnym" dotychczas żaglowcem. Ma być przekazany do eksploatacjiw II połowie 2017 roku i w początkowym okresie eksploatowany będzie na Karaibach i na Morzu Śródziemnym (sprzedaż wycieczek morskich na tym statku rozpocznie sięw przyszłym roku).
Będzie to pięciomasztowy bark. Pomieści 300 pasażeróww 150 kabinach, przy pojemności brutto 8700i powierzchni żagli ponad 6350 m². O bezpieczeństwoi komfort pasażerów będzie dbała 140-osobowa załoga.
O ile dotychczasowa flagowa jednostka Star Clippers - Royal Clipper - wzorowana jest na legendarnym niemieckim żaglowcu towarowym Preussen, nowa największa jednostka armatora żaglowych statków pasażerskich będzie niemal repliką France II, zbudowanegow roku 1911, jako największy wtedy rejowiec świata. Tak, jak - ponad stulecie temu - France II przyćmił wielkością Preussen, taki teraz nowa jednostka Star Clippers zastąpić ma Royal Clipper na pozycji największego statku swojego rodzaju zbudowanego dotąd na świecie - czytamyw oficjalnym komunikacie armatora. Również takieluneki ożaglowanie nowej jednostki, projektowanew pracowni Zygmunta Chorenia, wzorowane jest na konfiguracji zastosowanej na France II.
Nowy statek, długi na 162,22 m (łączniez bukszprytem)i szeroki na 18,50 m, będzie oferował wielką, jak na żaglowiec, powierzchnię pokładów słonecznych i trzy baseny. Na rufie dostępna będzie, podczas postoju statku na kotwicy, platforma - przystań dla uprawiania sportów wodnych. Wśród kabin o zróżnicowanym standardzie znajdą się 34 "apartamenty"z balkonamii cztery najbardziej luksusowe "apartamenty armatorskie". Restauracjaw widnym atrium pomieści wszystkich pasażerów jednocześnie.
Do dyspozycji pasażerów będą też salony masażui piękności, stylowa biblioteka, sala bankietowa, piano bar, Tropical bar, bar na otwartym pokładziei bar "sportowy" (Dive Bar).
Nowy, wielki żaglowiec Star Clippers wyposażony będzie napęd spalinowo-elektryczny oparty na czterech silnikach wysokoprężnych Caterpillar.
Statek zbudowany zostanie pod nadzorem DNV GLw chorwackiej stoczni Brodosplitw Splicie. Pływać będzie pod banderą Malty.
PioSta, rel (Star Clippers)