Stocznie, Statki

W dniu 1 czerwca 2015 r. w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding SA, miało miejsce położenie stępki drugiego z serii trzech nowoczesnych, pasażersko-samochodowych promów zamówionych przez kanadyjskiego armatora BC Ferries - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.  

Położenie stępki, mimo, że obecnie ma charakter symboliczny, stanowi ważny element procesu produkcyjnego statku. Jest to kamień milowy realizacji każdego projektu stoczniowego wieńczący zakończenie obróbki prefabrykacji wstępnej kadłuba i rozpoczynający etap montażu poszczególnych elementów statku w całość.

W uroczystości udział wzięli przedstawiciele władz BC Ferries. Symboliczną srebrną monetę w sekcji dennej kadłuba przyspawał Wiceprezes Zarządu - Mark Wilson.

Podpisany pod koniec ubiegłego roku kontrakt obejmuje budowę trzech najnowocześniejszych w swojej klasie promów oraz ich dostawę do portu macierzystego.

Każdy z promów charakteryzować się będzie długością całkowitą 107,20 m, szerokością maksymalną 24,00 m i wysokością do pokładu głównego równą 6.60 m. Promy napędzane będą pędnikami azymutalnymi z napędem elektrycznym. Źródłem energii będą dwupaliwowe zespoły prądotwórcze zasilane konwencjonalnym olejem napędowym lub gazem LNG. Taki napęd zapewni ekonomiczną eksploatację statków oraz niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Statki zostały w całości zaprojektowane przez, należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem są budowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada. Promy obsługiwać będą zachodnie wybrzeże Kanady zabierając jednorazowo na pokład 150 samochodów oraz 600 pasażerów.

rel (Remontowa Shipbuilding)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter