Per Stefenson ze Stena Technik, jednej z firm wchodzących w skład szwedzkiego koncernu Stena Sphere poinformował, że pilotażowy program wykorzystania metanolu ma rozpocząć się na początku 2015 roku. Testy będą prowadzone na promie Stena Germanica. W styczniu 2015 r. jeden z czterech silników promu zostanie przystosowany do zasilania metanolem.
Stefenson uważa, że wprowadzane modyfikacje są stosunkowo proste jak również tanie, ponieważ stanowią tylko jedną trzecią kosztów przystosowania jednostki do zasilania LNG.
Ulf T Freundahl podkreśla zaletę metanolu, którą jest możliwość umieszczenia zbiorników wewnątrz kadłuba statku. Mogą być one również wykorzystywane jako zbiorniki balastowe.
Stena jako pierwsza z armatorów działających w regionie basenu Morze Bałtyckiego próbuje wprowadzić metanol jako alternatywę dla paliw stosowanych w specjalnych strefach kontroli emisji ECA.
W ostatnim czasie największa na świecie firma zajmująca się dostawą metanolu, Methanax, zamówiła siedem tankowców napędzanych metanolem w MAN Diesel & Turbo. To był ważny krok, który przyczyni się do wykorzystania metanolu w gospodarce morskiej.
Na ostatniej konferencji odnośnie wykorzystywania metanolu jako paliwa żeglugowego, Lennart Haraldssons z firmy Wärtsilii (fińskiego producenta silników) zaangażowany w pilotażowy projekt Steny, poinformował, że firma miała już zapytania o metanol od przedsiębiorstw branży morskiej z Włoch, USA, Azji a nawet Chin.
promy24.com