Prom Lisco Gloria który 9 października padł ofiarą pożaru, został uznany przez towarzystwo ubezpieczeniowe za całkowicie utracony.
Tym samym, jego armator, duński DFDS otrzyma 525 mln DKK, z których 420 mln to zwrot wartości statku, a pozostałe 105 mln to suma przeznaczona na pokrycie strat w związku w wycofaniem statku i koniecznością wyczarterowania innej jednostki. Wypalony kadłub Lisco Gloria jest obecnie zacumowany w porcie Munkebo, gdzie jego inspekcje przeprowadziły firmy zainteresowane jego złomowaniem.
Lisco Gloria to pierwszy z dwóch promów ro-pax typu B591 jakie Stocznia Szczecińska budowała dla włoskiego armatora Lloyd Sardegna. Statek ukończono w końcu 2001 roku jako Golfo dei Coralli, a po rezygnacji armatora i upadku prywatnej Stoczni Szczecińskiej Porta Holding został przejęty przez bank PKO SA. Razem z bliźniaczą jednostką został w 2002 roku sprzedany duńskiemu operatorowi DFDS, u którego pływał początkowo jako Dana Gloria, a po przekazaniu litewskiemu armatorowi LISCO (należącemu do DFDS) jako Lisco Gloria.
Źródło: DFDS, Shipgaz{jathumbnail off}
