Prawo, polityka

Po wojnie na Ukrainie Niemcy nie mogą ponownie uzależnić się od importu z gazu i ropy z Rosji - powiedział minister rolnictwa Cem Oezdemir w opublikowanym w sobotę wywiadzie dla dziennika „Welt”. "Nie wolno nam już nigdy uzależnić się tak bardzo, aby można było nas szantażować" - podkreślił.

Niepokoi mnie obecny rozwój cen żywności, spowodowany wojną na Ukrainie. Powinniśmy pamiętać, że jest to część perfidnej strategii Putina, by wzniecać niepokój i chaos na całym świecie – ocenił Oezdemir.

Jak podkreślił polityk Zielonych, częścią strategii wojennej Rosji jest zniszczenie infrastruktury rolniczej. „Putin chce nie tylko wyeliminować demokrację, ale także odciąć Ukrainę od światowych rynków. Eksport produktów rolnych jest kręgosłupem ukraińskiej gospodarki” – powiedział Oezdemir. Zaznaczył, że w ramach pomocy UE zawiesiła cła na import zboża z Ukrainy, co jest „bezprecedensowym gestem solidarności”, a Komisja Europejska przedstawiła plan działania na rzecz stworzenia „korytarzy solidarności”, którymi można będzie eksportować zboże.

To musi nastąpić teraz, bo ukraińskie magazyny są pełne i zbliżają się kolejne żniwa – podkreślił Oezdemir.

Poinformował, że Niemcy pomagają wdrażać rozwiązania logistyczne, mające ułatwić transport zboża ciężarówkami drogą lądową, przy wykorzystaniu punktów dystrybucji pomocy humanitarnej na wschodzie Polski.

Przyglądamy się również transportowi Dunajem i zastanawiamy się, w jaki sposób możemy wykorzystać zdolności przewozowe tą drogą. Oczywiście optymalna byłaby droga morska, którą w czasie pokoju wysyłano miesięcznie od czterech do pięciu milionów ton zboża. Niestety, obecnie port w Odessie jest blokowany przez Rosjan – przypomniał minister.

Oezdemir zgodził się, że zamrożone i zablokowane rosyjskie aktywa powinny posłużyć do finansowania pomocy transportowej i humanitarnej dla Ukrainy, mimo że „z prawnego punktu widzenia nie jest to łatwe”.

Należy dołożyć starań, aby Rosja również zapłaciła za odbudowę (Ukrainy). Przynajmniej część pieniędzy oligarchów i rosyjskich firm powinna zostać przeznaczona na (ten cel) - zaznaczył.

Musimy zmniejszyć naszą zależność od paliw kopalnych w perspektywie długoterminowej. Po zakończeniu wojny nie może być powrotu do importowania rosyjskiego gazu czy ropy. Musimy zamknąć rozdział, dotyczący paliw kopalnych z Rosji” - podkreślił. „Nie wolno nam już nigdy uzależnić się tak bardzo, aby można było nas szantażować. Wielokrotnie ostrzegałem przed tym w odniesieniu do Rosji, dotyczy to również Chin – wyjaśnił niemiecki minister rolnictwa.

1 1 1 1

Źródło:

+6 STĘPKA
Czyli stępka już nie jest potrzebna.
Co na to nowo wybrani posłowie dobrej zmiany.
Herr Zaremba co ty na to???????
14 październik 2019 : 16:30 Henryk D. K-1 | Zgłoś
-3 Co z byłym posłem ZAREMBA??
Najlepiej się zna na budowaniu statków. Czy Jacyna -Witt zatrudni go w Stoczni Szczecińskiej? A może inna ciepła, dobrze płatna posadka w jakieś spółce skarbu państwa??????? Jak obstawiacie ?
17 październik 2019 : 10:47 Ciekawski | Zgłoś
0 Mentalnosc polska
Polska ma w sobie cos co nazwac mozna zbieractwem uzywek i staroci , sama nie jest w stanie zbudowac albo zamowic " cos nowego"??
14 październik 2019 : 17:24 Stary kolejarz | Zgłoś
+17 Pływam
Od roku też pływam tym promem.Jest wygodniejszy od
promu Wawel'. Szersze łóżka w kabinach . Lepszy,wygodny rejs.
14 październik 2019 : 19:11 Zbys | Zgłoś
0 prom
Co dalej z promem który miał być już zbudowany na terenie dawnej stoczni szczecińskiej ?
15 październik 2019 : 08:03 Keshet | Zgłoś
+12 Ciekawe kiedy UNITY LINE się w końcu ruszy z miejsca.
Ciekawe kiedy w końcu UNITY LINE wykona jakiś krok zmierzający do odnowy floty oraz wprowadzenia większych i ekonomiczniejszych jednostek na trasę Świnoujście - Trelleborg, aby sprostać niemieckiej konkurencji...
Polferries inwestuje, Stena Line inwestuje a Unity Line stoi w miejscu i nic...
15 październik 2019 : 08:57 Krystian Kacper | Zgłoś
+9 Patriotyzm
Polferries - spolka skarbu panstwa a statki zarejestrowane na karaibach. Podatki i oplaty w polsce sa za duze?
15 październik 2019 : 15:41 Un4got10 | Zgłoś
+14 Kiedy Helsinki?!!
Czy Polferries przywróci połączenie z Helsinkami?
Dlaczego Portal o tym nie pisze?!
15 październik 2019 : 20:29 Honorata mentecka | Zgłoś
+2 Helsinki
Teraz połączenie może i by miało powodzenie ....A1 na wykończeniu, wyjazd z terminala bez problemowy.....ale chyba będzie ciężko z tą flotą obsłużyć kierunek Helsinki...
17 październik 2019 : 16:26 Gedan | Zgłoś
+2 Prezes UL mówi, że to nieprawda
Jarosław Kotarski, prezes Unity Line, oświadczył w "Głosie Szczecińskim", że to nieprawda. Co Portal Morski na to?
[link usunięty]
17 październik 2019 : 06:34 R | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7393 3.8149
EUR 4.2357 4.3213
CHF 4.5363 4.6279
GBP 4.9198 5.0192