Francuski armator CMA CGM uruchamia nowy serwis kontenerowy do Gdańska. Nowa usługa umożliwi transport ładunków między Polską, Finlandią a Łotwą.
Serwis „Baltic Express” ruszy już pod koniec stycznia br. Gdański port będzie węzłem przeładunkowym zapewniającym Finlandii i Łotwie dostęp do portów azjatyckich. Będzie pełnił rolę hubu, realizującego przeładunki między bałtyckimi serwisami feederowymi, a połączeniami oceanicznymi CMA CGM, łączącymi Europę z Chinami, Singapurem, Malezją i Koreą Południową.
Towary z Azji przypłyną wielkimi kontenerowcami do Gdańska, gdzie w terminalu kontenerowym Baltic Hub będą przeładowywane na mniejsze jednostki. Tzw. feedery, w ramach rozbudowanej sieci połączeń żeglugi bliskiego zasięgu, popłyną do portów docelowych: Ryga (Łotwa) i Kotka (Finlandia).
Transit time dla przewozów ładunków z Szanghaju wyniesie 63 dni do Kotki i 61 dni do Rygi, a w kierunku przeciwnym 54 dni z Kotki i 56 dni z Rygi do Szanghaju.
Przewozy oceaniczne realizowane będą w ramach istniejących serwisów obejmujących zawinięcia do portów Busan (Korea Płd) Tanger Med, Le Havre, Rotterdam, Southampton i Gdańsk, Szanghaj, Ningbo, Yantian, Singapur, Port Klang (Malezja) oraz z zawinięciami do Szanghaju, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapuru, Felixstowe, Zeebrugge, Wilhelmshaven i Gdańska.
Źródło: Port Gdańsk/CMA CGM/LEW