PKP Cargo i zarządca infrastruktury kolejowej PKP PLK aneksowały w środę list intencyjny ws. zakupu przez PKP PLK spółki Cargotor, wprowadzając do niego termin zakończenia transakcji do 31 lipca 2025 r. - poinformowało w środę PKP Cargo.
Jak przekazał kolejowy przewoźnik, aneks do listu wprowadza zobowiązanie stron do zakończenia transakcji lub podjęcia decyzji o odstąpieniu od niej do dnia 31 lipca 2025 r. Pozostałe zapisy listu pozostają bez zmian.
- Wyznaczenie terminu zakończenia transakcji to istotny krok na drodze do zakończenia tego ważnego przedsięwzięcia z sukcesem. Jestem przekonany, że włączenie działalności Cargotor w struktury PKP PLK będzie znaczącą korzyścią biznesową dla obydwu stron, a przyczyni się także do wzmocnienia rozwoju sieci kolejowej w Polsce - powiedział członek zarządu ds. handlowych i ds. restrukturyzacji PKP Cargo Paweł Miłek, cytowany w komunikacie spółki.
Cargotor jest zarządcą infrastruktury kolejowej terminala przeładunkowego w Małaszewiczach na granicy z Białorusią. Spółka zajmuje się udostępnianiem przewoźnikom kolejowym infrastruktury logistyczno-usługowej na zasadach komercyjnych. Cargotor zarządza Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze, na który składa się ok. 180 km torów ze stacjami: Chotyłów, Małaszewicze, Kobylany, Bór oraz rejonami Zaborze, Wólka, Podsędków i Raniewo. Spółka zarządza także 24 punktami ekspedycyjnymi o łącznej długości 14,7 km torów.
Grupa PKP Cargo to spółka akcyjna, oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Polski oraz Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii. Największym pojedynczym akcjonariuszem PKP Cargo jest spółka PKP SA, która ma 33,01 proc. akcji. W lipcu sąd otworzył postępowanie restrukturyzacyjne PKP Cargo. W 2024 r. zarząd PKP Cargo przeprowadził też zwolnienia grupowe.