Porty, logistyka

Unimot Paliwa, spółka z Grupy Unimot, zawarła umowę na przeładunek i magazynowanie gazu LPG w Niemczech ze spółką HES Wilhelmshaven Tank Terminal GmbH. W ten sposób Grupa Unimot przygotowuje się na wejście w życie sankcji na rosyjskie LPG od grudnia 2024 r.

Umowie na wynajem pojemności magazynowej przeznaczonej dla LPG towarzyszy umowa na wynajem pojemności magazynowej dla oleju napędowego.

W naszej strategii na lata 2024-2028 jako pierwszy z celów dla segmentu LPG wskazaliśmy zabezpieczenie dostaw LPG, poprzez budowę nowego kanału logistycznego umożliwiającego zakupy LPG z alternatywnych kierunków i umowa zawarta z HES Wilhelmshaven Tank Terminal miesiąc po ogłoszeniu strategii jest dowodem na konsekwentną realizację tego celu. Wynajęcie terminala w niemieckim Wilhelmshaven pozwala nam przygotować się na czas obowiązywania sankcji na rosyjskie LPG, które wejdą w życie już w grudniu tego roku. Port sąsiadujący z terminalem może przyjąć gazowce o dwukrotnie większej pojemności niż nasze polskie porty, ponadto wynajęty terminal posiada pełną infrastrukturę, by transportować produkt bezpośrednio drogą kolejową do Polski – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych, Unimot.

Umowa zawarta między Unimot Paliwa a spółką HES Wilhelmshaven Tank Terminal GmbH przewiduje możliwość rozładunku i magazynowania gazu LPG o wolumenie około 8 tys. ton. Umowa została zawarta na czas określony 48 miesięcy, począwszy od 1 października 2024 r., z możliwością jej przedłużenia na kolejne 24 miesiące. Wartość umowy na wynajęcie pojemności magazynowych dla gazu LPG w Wilhelmshaven w pierwszym okresie jej obowiązywania jest szacowana przez Grupę Unimot na kwotę 120 mln zł.

Ponadto Grupa Unimot uzgodniła ze spółką HES kluczowe warunki kolejnej umowy związanej z przeładunkiem i magazynowaniem oleju napędowego. Zagwarantowana pojemność magazynowa oleju napędowego ma wynieść 78 tys. m sześc. Strony zamierzają zawrzeć umowę dotyczącą oleju napędowego na 18 miesięcy, począwszy od 1 lipca 2024 r. z możliwością jej przedłużenia na okres kolejnych 12 miesięcy. Wartość tej przyszłej umowy powinna wynieść ok. 15 mln zł.

Terminal w Wilhelmshaven daje nam możliwość rozszerzenia usługi o kolejne produkty, z czego bardzo chętnie skorzystamy. Jest to doskonała alternatywa dla wynajętego w kwietniu 2022 r. duńskiego terminala na olej napędowy, pozwalającego nam transportować produkt jedynie drogą morską, z którym po dwóch latach kończymy współpracę. Terminal w Gulfhavn był idealnym rozwiązaniem na czas niepewności związany z atakiem Rosji na niepodległą Ukrainę, jednak teraz przepinamy się na terminal w Wilhelmshaven, który daje nam większą elastyczność i – podobnie jak w przypadku LPG - możliwość transportowania oleju napędowego z Niemiec koleją i transportem samochodowym do Polski – dodaje Robert Brzozowski.

Umowę związaną z gazem LPG oraz przyszłą umowę związaną z olejem napędowym należy traktować łącznie i wejdą w życie w tym samym czasie z momentem podpisania ostatniej z nich.

rel (Unimot)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter