Rozpoczęła się inwestycja, która znacząco unowocześni obsługę transportu morskiego w Porcie Gdynia. DORACO zrealizuje kontrakt obejmujący gruntowną przebudowę Nabrzeża Helskiego na odcinku około 800 metrów. Zlecenie, którego wartość została ustalona na poziomie blisko 300 mln zł brutto, zostanie wykonane w terminie 26 miesięcy.
Port Gdynia, od ponad 100 lat budujący przyszłość miasta, regionu i polskiej gospodarki morskiej, systematycznie modernizuje swoją infrastrukturę. Nowa inwestycja obejmie przebudowę Nabrzeża Helskiego, co znacząco podniesie możliwości operacyjne w tej części portu. Odnowione zostanie łącznie około 800 metrów nabrzeża wraz przylegającym terenem. Całość prac w zakresie generalnego wykonawstwa powierzona zostanie Korporacji Budowlanej DORACO, której oferta okazała się najkorzystniejsza. Wartość robót wyniesie łącznie blisko 300 mln zł brutto. Czas realizacji zadania został ustalony na 26 miesięcy.
To dla nad wyjątkowy kontrakt. Specjalizujemy się w realizacji projektów hydrotechnicznych, a ten zlecony przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, doskonale wpisuje się w nasze szerokie kompetencje. Potwierdziliśmy jednocześnie, że gramy uczciwie. Oferta od samego początku została przez nas przygotowana rzetelnie zarówno pod względem wykonawczym i kosztorysowym. Bazując na olbrzymim doświadczeniu mogliśmy zapewnić również najkorzystniejsze warunki cenowe. Z pewnością będzie to wymagający od strony inżynierskiej projekt. Wymagać będzie również doskonałej organizacji prac. Odcinek, na którym będą realizowane roboty budowlane zostanie wprawdzie wyłączony z użytkowania. Pozostała część nabrzeża oraz pozostałe tereny terminala kontenerowego będą jednak funkcjonował w pełnym zakresie – podkreśla Radosław Jarosiewicz, wiceprezes DORACO.
Zakontraktowane prace polegać będą m.in. na rozbiórce istniejących elementów Nabrzeży Helskiego I i Oksywskiego wraz z nawierzchniami, sieciami i urządzeniami infrastruktury podziemnej i nadziemnej oraz niezbędnymi rozbiórkami na terenie realizacji zadania. Obejmą także budowę nowej konstrukcji tych nabrzeży wraz z wyposażeniem, wykonaniem po stronie odwodnej istniejącej żelbetowej skrzyni oraz palościanki. W planie jest również wykonanie m.in. nowych instalacji sanitarnych, elektro-energetycznych i teletechnicznych oraz nowej nawierzchni betonowej wraz z odwodnieniem.
Niewątpliwym wyzwaniem technologicznym jest napięte zwierciadło wód artezyjskich. Z myślą o tej inwestycji opracowaliśmy innowacyjną metodę wykonania wiercenia z jednoczesnym podaniem iniektu na całej długości instalacji rury w specjalnie zaprojektowanym kleszczu – to absolutnie nowatorskie rozwiązanie zostało już przetestowane i rozpoczynamy właściwe prace – dodaje Piotr Siemaszko, dyrektor hydrotechnik DORACO.
Nasz zespół pracuje z determinacją, by Port Gdynia był nie tylko miejscem o znaczącej przeszłości, ale także liderem w branży portowej. Dzięki dużym inwestycjom i nowoczesnym rozwiązaniom, jesteśmy gotowi na wyzwania przyszłości, zapewniając naszym partnerom biznesowym optymalne warunki współpracy. Wszystkie inwestycje prowadzone są przy jednoczesnym utrzymaniu stanu przeładunków. Port Gdynia planuje i prowadzi kolejne ważne inwestycje w taki sposób, aby nie zakłócać ciągłości przeładunków, pamiętając, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój współpracy gospodarczej oraz bezpieczeństwo Polski i regionu Europy Środkowej – mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
rel (DORACO)