Na Torze Podejściowym do Portu Gdynia, na rzecz Urzędu Morskiego w Gdyni, trwają prace czerpalne. Realizuje je konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (lider konsorcjum), Rohde Nielsen A/S (członek konsorcjum) oraz Van den Herik Kust-en Oeverwerken B.V. (członek konsorcjum).
Prace, w ramach kontraktu „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II - Pogłębienie toru podejściowego", wykonuje pogłębiarka Charlock należącą do firmy Van den Herik. Znamy ją już z prac w akwenach między Szczecinem i Świnoujściem.
Jak informuje nas Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych, zakres kontraktu obejmuje: przebudowę i rozbudowę głowic falochronów w wejściu głównym do Portu Gdynia; poszerzenie i pogłębienie toru podejściowego do Portu Gdynia (tor po przebudowie będzie miał szerokość 280 m i głębokość 17 m, obecnie ma szerokość 150 m w dnie, a jego głębokość wynosi średnio ok. 14m); przebudowę istniejących znaków nawigacyjnych toru podejściowego (pławy) z dopasowaniem do nowych głębokości oraz wyposażenie toru w nowe dodatkowe znaki nawigacyjne oraz remont latarni świateł wejściowych.
Pogłębiarka Charlock swoje zadanie zakończy w marcu 2023 roku. W najbliższym czasie dołączą do niej pozostałe pogłębiarki konsorcjum tj. inż. S. Łęgowski z firmy Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. oraz jedna z pogłębiarek: Niord, Balder R lub Magni z firmy Rohde Nielsen A/S.
AL
Fot.: Piotr B. Stareńczak