Porty, logistyka

PGNiG Obrót Detaliczny podpisało największą w historii umowę sprzedaży paliwa LNG na cele transportowe z Grupą Zakupową Bisek. Na mocy wieloletniego kontraktu spółka, należąca do Grupy Kapitałowej PGNiG, zapewni 30 000 ton skroplonego gazu ziemnego.

Nie ulega wątpliwości, że Europa jest jednym z liderów walki ze szkodliwymi emisjami, pochodzącymi z transportu drogowego, a unijne regulacje w tym zakresie są coraz bardziej restrykcyjne. To wielkie wyzwanie dla firm transportowych, które aktywnie poszukują paliw alternatywnych, gwarantujących pozytywny efekt ekologiczny. Dobrym rozwiązaniem jest właśnie skroplony gaz ziemny LNG, który jest coraz chętniej wykorzystywany w polskich flotach – mówi Arkadiusz Sekściński, wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju PGNiG SA.

Wieloletnia umowa pomiędzy PGNiG Obrót Detaliczny a Grupą Zakupową Bisek zakłada sprzedaż 30 000 ton paliwa LNG.

Terminal LNG zapewnia nam konkretne możliwości biznesowe, które z powodzeniem wykorzystujemy, czego dowodem jest największy w historii spółki kontrakt sprzedaży LNG dla transportu w Polsce. Samochód ciężarowy napędzany gazem ziemnym jest w stanie przejechać nawet 1500 km na jednym tankowaniu. To oznacza znaczącą optymalizację kosztów dla biznesu transportowego w naszym kraju, a także wzrost konkurencyjności tych przedsiębiorców na rynku UE – podkreśla Henryk Mucha, prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.

Grupa Zakupowa Bisek składa się z 6 podmiotów, wśród których jeden posiada koncesję na sprzedaż gazu. Dlatego Grupa oprócz wykorzystywania LNG do zasilania własnej floty 60 pojazdów gazowych, oferuje również klientom zewnętrznym tankowanie na swoich stacjach LNG w Kostomłotach, Torzymiu i Szczecinie.

Nasza przygoda ze skroplonym gazem ziemnym rozpoczęła się w 2019 roku, kiedy otworzyliśmy stację tankowania w Kostomłotach pod Wrocławiem. Od tamtego momentu rozwijamy ten segment. Rosnąca popularność pojazdów zasilanych paliwem LNG w Polsce powoduje, że zdecydowaliśmy się na zakup znacznego wolumenu skroplonego gazu ziemnego od PGNiG – podkreśla Michał Bisek, prezes Bisek-Asfalt.

Transport ciężki w Polsce coraz odważniej stawia na gaz ziemny, co znajduje odzwierciedlenie w sukcesywnie rosnącej flocie pojazdów napędzanych gazem i rozwoju sieci stacji tankowania LNG. Konsekwentnie rozwijamy naszą sprzedaż co przekłada się bezpośrednio na nasze rekordowe wyniki – dość powiedzieć, że w pierwszym półroczu 2021 roku zwiększyliśmy sprzedaż skroplonego gazu ziemnego o ponad 90 proc. względem tego samego okresu w roku 2020 – dodaje Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny, odpowiedzialny za obszar CNG/LNG w spółce.

Gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Wykorzystanie gazu ziemnego pozwala na uzyskanie znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem ziemnym zapewniają niski poziom emisji takich zanieczyszczeń powietrza, jak NOx i cząstki stałe.

rel (PGNiG SA)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter