Porty, logistyka

Oficjalną przyczyną pożaru, podaną na Twitterze przez miejscowe władze, jest eksplozja kontenera na statku przygotowującym się do zacumowania w odległej części portu na południowym zachodzie miasta.

Od razu po wybuchu wielu użytkowników Twittera twierdziło jednak, że zapalił się zbiornikowiec lub zbiornik z paliwem. Chodziło jednak o statek Ocean Trader (nr IMO 9056739; GT 2745, nośność 3240 t, zbud. w 1993 r.) - niewielki pojemnikowiec o ładowności 210 TEU, który pływał ostatnio między Jebel Ali a Sharjah.

Pływa pod banderą Komorów i należy do armatora zarejestrowanego Sash Shipping Corp z ZEA, a jego operatorem i armatorem zarządzającym jest firma Inzu Ship Charter LLC z ZEA.

W terminalu kontenerowym w porcie Jebel Ali zacumował znacznie mniej niż dobę przed wybuchem.

Eksplozja była zwyczajnym wypadkiem kontenera, zawierającego materiał łatwopalny - powiedziała szefowa służb prasowych miasta Mona al-Marri w saudyjskiej telewizji Al-Arabija.

Kanał powołał się na dubajską policję, przekazując, że przyczyną mogło być "tarcie lub wysokie temperatury" podczas gorących letnich miesięcy.

Władze Dubaju oświadczyły już, że służby ratunkowe opanowały pożar i opublikowały wideo, na którym strażacy polewali wodą kontenery.

Rozmiar szkód nie jest jeszcze znany.

Otwarty w 1979 r. port w Dżebel Ali jest największym sztucznym portem na świecie i największym portem na Bliskim Wschodzie. Posiada cztery rozległe terminale kontenerowe, gdzie mogą cumować największe statki świata.

Port zajmuje powierzchnię 134 km kwadratowe i obsługuje 170 mln ton ładunków, głównie z subkontynentu indyjskiego, Afryki i Azji.

Z Dubaju Joanna Baczała / PortalMorski.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter