Rozpoczynają się próby szczelności zbiorników paliwowych w bazie PERN w Dębogórzu. Dzięki innowacyjnej metodzie budowy udało się ograniczyć czas realizacji projektu w stosunku do metod tradycyjnych. Czas ten został skrócony do 52 tygodni, a już po 35 tygodniach zbiorniki przejdą próby szczelności. To obecnie najszybsza metoda budowy zbiorników tego typu.
Budowa dwóch zbiorników paliwowych w bazie PERN w Dębogórzu weszła w ostatnią fazę realizacji. Po ośmiu miesiącach od rozpoczęcia budowy zbiorniki są gotowe do przejścia prób hydrostatycznych (zaplanowanych na 29.01.2021). Udało się to dzięki nowej metodzie budowy z wykorzystaniem siłowników elektrycznych i hydraulicznych do podnoszenia płaszcza w trakcie wznoszenia i scalania płaszcza cylindrycznego z zastosowaniem manualnego lub zautomatyzowanego spawania styków montażowych. Jednocześnie, wdrożona metoda podbudowy minimalizuje ryzyko pracy na wysokości, ponieważ dach zbiornika montowany jest w pierwszej kolejności i odbywa się to na poziomie zerowym. Zbiorniki niejako rosną wraz z postępem ich budowy. Wyklucza się w ten sposób ryzyko i koszt używania ciężkiego dźwigu do montażu dachu, jak ma to miejsce w przypadku klasycznej metody nadbudowy.
Czytaj także:
PERN: klienci otrzymają nowe pojemności i morski hub paliwowy w 2021
Nowe zbiorniki ropy PERN wzmacniają suwerenność energetyczną Polski [WIDEO]
W grudniu 2020 r. zakończył się montaż konstrukcji stalowych zbiorników i rurociągów oraz prace związane z budową sieci sanitarnych. Trwa montaż instalacji elektrycznych i AKPiA oraz budowa dróg i chodników, a także wykonywane są powłoki antykorozyjne zbiorników. W styczniu rozpoczęły się próby i testy, których pozytywny rezultat pozwoli na przeprowadzenie prób wytrzymałościowych zbiorników oraz ich legalizację w lutym 2021r. Umowny termin zakończenia inwestycji to 31.03.2021r.
W myśl umowy z PERN S.A. konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. oraz Mekro sp. z o.o. realizuje rozbudowę parku zbiornikowego bazy w Dębogórzu. W ramach inwestycji powstaną dwa zbiorniki dla produktów naftowych kl. III, każdy o pojemności 32 tys. m3, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Zbiorniki zostaną włączone do istniejącego układu technologicznego oraz instalacji bazy, dzięki czemu pojemność baz paliwowych PERN wzrośnie o 12%, do 222 tys. m3.
Aldesa jest jedną z wiodących firm budowlanych w Polsce. Realizuje duże projekty drogowe, kolejowe i tramwajowe, infrastrukturalne i kubaturowe. Spółka jest obecnie generalnym wykonawcą trzech odcinków drogi ekspresowej S19 oraz odcinka drogi ekspresowej S7, a także przebudowy ronda Rataje w Poznaniu. Aldesa jest także jedną z wiodących firm budowlanych w obszarze energetyki wiatrowej - buduje pięć farm wiatrowych w Polsce, realizuje projekty infrastruktury drogowej - systemów informacyjnych i bezpieczeństwa. Firma należy do hiszpańskiej Grupy Aldesa, która ma ponad 50-letnie doświadczenie w branży budowlanej, a w Polsce jest obecna od 2007.
Czytaj także:
PERN zakończył przeciąganie nowego rurociągu paliwowego pod dnem Wisły w Płocku
W bazie paliw PERN w Dębogórzu powstają nowe zbiorniki - wybrano nową metodę montażu
PERN chce sprawdzić zabezpieczenia rurociągów przechodzących przez przeszkody wodne
rel (Aldesa)