Kontenerowiec Oel Hind przechylił się o 8-10 stopni podczas załadunku kontenerów w porcie Chittagong. Incydent miał miejsce w niedzielę, 23 sierpnia br.
Przy nabrzeżu nr 11 portu Chittagong w Bangladeszu statek doznał lekkiego przechyłu prawdopodobnie pod ciężarem niepoprawnego załadunku kontenerów. Źródła portowe podają, że statek przewoził około 1280 kontenerów. Spośród nich było 1150 pełnych.
Władze, starając się przywrócić równowagę statku, rozładowały około 20 kontenerów o wadze 500 ton, ale jednostka nadal nie powróciła do stanu pierwotnego. Statek ustabilizował się po usunięciu 66 kontenerów, ale port nie zezwolił na jego wypłynięcie. Oel Hind opuścił port ostatecznie wczoraj, po otrzymaniu przez niego świadectwa sprawności po dwóch dniach przeglądu.
Oel Hind (nr IMO 9122057, tonaż pojemnościowy brutto 16 801, nośność 23 043 t, ładowność kontenerów 1730 TEU) został zbudowany w 1996 roku przez Stocznię Szczecińską SA pod stoczniowym numerem budowy B170/1/8. Pierwotnie miał nosić nazwę CSAV Rio de Janeiro, ale został zwodowany jako Helene Russ.
AL, z mediów
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.