Na placu budowy parkingu dla 278 ciężarówek przy ul. Duńskiej kładziony jest już polbruk. To wszystko w ramach inwestycji przystosowania infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego.
Efekty budowy nowego parkingu dla ciężarówek odczują przede wszystkim mieszkańcy Świnoujścia. Tak zwane „tiry” nie będą już parkować na poboczach ulic wiodących do terminalu, a zaplecze sanitarne parkingu poprawi komfort oczekiwania kierowców na prom. Koszt budowy parkingu realizowanej przez firmę Budimex to 55 mln złotych.
Ponadto na terminalu prowadzona jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych oraz placów manewrowo-postojowych. Nowy rękaw pasażerski umożliwi bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych, natomiast budowa estakady nad stacją kolejową Świnoujście skomunikuje zaplecze z terenem terminalu.
Stanowiska promowe nr 5 i 6 zostaną połączone w jedno, w rezultacie powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m, umocnione będzie także dno. Istniejąca rampa przeładunkowa zostanie przebudowana do nowych parametrów technicznych i uzyska 35m szerokości i 180T nośności, co umożliwi cumowanie większych jednostek.
Całkowity koszt robót budowlanych przekracza 155 mln złotych.
rel (Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA)
Co będzie zatem cumowało przy tych pięknych nabrzeżach w Świnoujściu i Ystad? Promy niemieckiego TT-Line, które wykoszą z rynku polskich przewoźników bez ich inwestycji w nowe promy?! Ciekawe dlaczego Ministerstwo blokuje budowę promów oraz zakupy jednostek używanych ?!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.