Porty, logistyka

Najnowszy szwedzki port Stockholm Norvik Port został oddany do użytku. Pierwszy kontenerowiec duńskiego operatora Unifeeder, SCA Tunadal, zawinął tam wczoraj, tj. 27 maja 2020 roku.

Terminal kontenerowy jest obecnie otwarty, zarówno dla zawinięć statków, jak i dla operacji na lądzie. Trwają prace nad ukończeniem drugiej części sztokholmskiego portu, czyli terminalu RoRo, którego otwarcie planowane jest na jesień.

Nowy port znajduje się w samym środku rozwijającego się regionu Stockholm Miller Valley, dlatego też przyniesie znaczne korzyści dla środowiska - więcej towarów będzie transportowanych drogą morską, a nie drogową lądową.

Port zapewnia nowoczesne i wydajne rozwiązania transportowe dzięki bliskości głównych szlaków żeglugowych, naturalnej głębokości 16,5 metra i dobrym połączeniom infrastruktury lądowej, w tym nowo wybudowanej linii kolejowej. Jego budowa rozpoczęła się w 2016 roku.

Już od marca pracują tam największe suwnice kontenerowe na Morzu Bałtyckim. Każda z nich mierzy 120 metrów wysokości przy maksymalnym ustawieniu wysokości. Mogą obsługiwać największe statki świata bez żadnych ograniczeń. Będą obsługiwane zdalnie z centrum sterowania w głównym budynku portu, bez udziału operatora na suwnicach, a 80 procent podnoszenia będzie zautomatyzowane.

AL, z mediów, rel (Stockholm Norvik Port)

Fot.: Stockholms Hamnar/Ports of Stockholm

0 statki oceaniczne
Pracują od marca a będą obsługiwane bez operatora na suwnicy ? kto wymyśla takie bajki :), do czego udźwig nieco ponad 80 ton? śmieszne.
28 maj 2020 : 09:58 as | Zgłoś
0 hmmm ...
Udźwig 80 ton to za mało ? Rozumiem, że w Twoim porcie to pewnie przeładowuje się kontenery o wadze 100 ton. a może 200 ?
04 czerwiec 2020 : 21:13 niedouczony sztauer | Zgłoś
0 statki oceaniczne
śmieszne bajki
28 maj 2020 : 09:59 as | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter