Porty, logistyka

W poniedziałek, 4 maja późnym wieczorem do terminalu kolejowego Container Terminal Burchardkai (CTB) w Hamburgu, na pokładzie statku Zhen Hua 26, przypłynęły dwie nowe kontenerowe suwnice bramowe. W sumie pięć nowych suwnic - pierwsze trzy tego samego typu zostały dostarczone już w listopadzie ubiegłego roku.

Nowe kontenerowe suwnice bramowe przetransportowano do tymczasowego miejsca postoju, przy nabrzeżu Athabaska-Kai. Tam zostaną przygotowane do procesu rozładunku, zanim specjalny statek przetransportuje je na ostateczne miejsce przy nabrzeżu nr 6 w Waltershofer Hafen.

W ostatnich latach, w Hamburgu znacznie wzrosła liczba zawinięć ultra dużych kontenerowców o pojemności - nawe do ok. 24 000 TEU. Nowe suwnice zapewnią HHLA dodatkowe zdolności do ich obsługi. 

Dzięki nowym kontenerowym suwnicom bramowym zapewnimy naszym klientom w przyszłości wysoką jakość obsługi. Jednocześnie, konkurencyjność i atrakcyjność portu w Hamburgu zostanie wzmocniona, w połączeniu z dostosowaniem toru wodnego Łaby - mówi członek zarządu HHLA Jens Hansen.

Obecnie największe kontenerowe suwnice bramowe w porcie w Hamburgu mogą obsłużyć statki o szerokości 24 kontenerów. Wysięgniki nowych suwnic, wyprodukowanych przez chińskiego producenta ZPMC, mają prawie 80 metrów długości i mogą sięgać do 26 rzędów kontenerów. Wraz z nowym nabytkiem, w terminalu kontenerowym HHLA Burchardkai pracuje ponad 30 suwnic kontenerowych. 18 z nich to suwnice do obsługi mega-kontenerowców.

Burchardkai jest zarówno najstarszym, jak i największym obiektem przeładunkowym w porcie w Hamburgu. Pierwszy statek kontenerowy został tu przeładowany w 1968 roku. Miał pojemność zaledwie 1 200 TEU.

Dzisiaj w Burchardkai przeładowywane są największe kontenerowce świata. Po uruchomieniu pięciu nowych suwnic kontenerowych, liczba miejsc postojowych dla mega-kontenerowców w CTB wzrośnie z dwóch do trzech.

AL, rel (HHLA)

Fot.: HHLA / Dietmar Hasenpusch

1 1 1 1
+3 Ciągłość...?
"Dar Młodzieży" wyszedł w morze z misją uczczenia 100-lecia Niepodległości. Zawita do 22 portów w 18 krajach. Piękna inicjatywa. Jest tylko jeden problem. Został zbudowany w Stoczni Gdańskiej im. Lenina w czasie, kiedy „Polski nie było”. Co na to premier Morawiecki?
21 maj 2018 : 08:39 LM | Zgłoś
0 kto to był
Kto to był ten Lenin,chyba jakiś rockman?
21 maj 2018 : 13:54 hihi | Zgłoś
0 na Skwerze Kościuszki
Szanowny Panie Redaktorze.

Chodzi o słowa „na Skwerze Kościuszki”.
Trzeba było napisać Pomorskiego.

Czy nabrzeże może być na ulicy zwanej skwerem Kościuszki?
Nabrzeże to jest częścią Mola Południowego, na którym w całości jest ulica zwana „aleja Jana Pawła II”, a nie skwer Kościuszki.

Drugi błąd. Skwer pisze się od małej litery, bo nie jest to nazwa własna tej ulicy.
A że inni piszą Skwer od dużej litery, to nie znaczy, że trzeba „papugować”.

Z poważaniem
Szczepan Górzyński z Gdyni
21 maj 2018 : 09:40 Szczepan Górzyński | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7393 3.8149
EUR 4.2357 4.3213
CHF 4.5363 4.6279
GBP 4.9198 5.0192