Porty, logistyka

Estoński operator terminalu HHLA TK Estonia, spółka należąca w całości do niemieckiego przedsiębiorstwa Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), wzmacnia pozycję w sektorze ro-ro w regionie Morza Bałtyckiego. Fiński przewoźnik promowy Eckerö Line niedawno rozpoczął połączenie portu Muuga, w którym HHLA TK Estonia prowadzi wielofunkcyjny terminal, z Vuosaari w Finlandii.

Prom typu ro-pax Finbo Cargo dwa razy dziennie wpływa do Portu Muuga, który znajduje się około 20 kilometrów na wschód od estońskiej stolicy Tallina. Po stronie fińskiej obsługiwane jest Vuosaari - położone na wschód od Helsinek. Nowe połączenie promowe koncentruje się na ruchu samochodów ciężarowych i przyczep, choć pasażerowie z samochodami również będą przewożeni. Finbo Cargo ma zdolność transportową wynoszącą prawie 2000 metrów pasa ładunkowego dla ciężarówek, przyczep i samochodów osobowych. Tym samym Muuga odciąża Tallinn z ruchu samochodów ciężarowych.

Eckerö Line obsługuje już trasę między stolicami Estonii i Finlandii - Tallinem i Helsinkami. W wyniku rosnącego przepływu towarów pomiędzy tymi dwoma krajami przedsiębiorstwo żeglugowe rozszerzyło swoje usługi o nowe połączenie promowe ro-pax pomiędzy Muuga i Vousaari. Oczekuje się, że doprowadzi to do rozdzielenia ruchu towarowego i pasażerskiego oraz odciążenia ośrodków miejskich od ruchu samochodów ciężarowych.

Nowe połączenie promowe Eckerö Line jest drugą po Tallink usługą ro-ro łączącą Muugę z Finlandią. Vladimir Popov, dyrektor generalny HHLA TK Estonia, widzi jeszcze większy potencjał: "Muuga nadal rozwija się w multimodalny hub ro-ro i jest ważnym elementem strategii sieci HHLA. Ruch samochodowy przez Muugę na Białoruś, Ukrainę i do Europy Zachodniej ma doskonały potencjał wzrostu. Ponadto, połączenie kolejowe Rail Baltica z Estonii do europejskiej sieci kolejowej będzie miało pozytywny wpływ na rozwój ruchu.

AL, rel (HHLA)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter