Porty, logistyka

Terminale morskie Grupy Kapitałowej OT Logistics, największego operatora portowego w Polsce i lidera w obszarze żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej, korzystają z dobrej koniunktury na przeładunki portowe, wspieranej przez szybki wzrost gospodarczy kraju. Grupa spodziewa się, że korzystne warunki rynkowe oraz rozwijanie współpracy z dotychczasowymi kontrahentami w zakresie obsługi przeładunku i transportu węgla pozwolą na kontynuację wzrostu masy przeładowanych towarów w 2019 r.

- Utrzymująca się dobra koniunktura na rynku ładunków masowych oraz rozwój współpracy w zakresie przeładunku i transportu węgla z naszymi dotychczasowymi kontrahentami powinny pozwolić portom OT Logistics na zwiększenie wolumenu przeładunków w tym roku. Cieszymy się, że wraz z nowym rokiem dla naszych terminali otworzyły się nowe możliwości, które pozwalają na jeszcze efektywniejsze wykorzystywanie ich potencjału. Udowodniliśmy naszym kontrahentom, że jesteśmy sprawdzonym partnerem, co skutkuje zwiększaniem zakresu naszej współpracy – powiedział Daniel Ryczek, członek zarządu OT Logistics S.A. - Mamy również nadzieję, że w 2019 roku odwróci się negatywny trend na rynku agro, pozwalając naszym portom na pełne wykorzystanie potencjału inwestycji poczynionych w ostatnich latach oraz na powrót do wzrostów w tym segmencie – dodaje Daniel Ryczek.

Według danych Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przeładunki w polskich portach morskich wzrosły w ubiegłym roku o ok. 16% r/r do ponad 101 mln ton, głównie za sprawą towarów masowych oraz kontenerów. Polskie terminale portowe grupy OT Logistics, OT Port Gdynia i OT Port Świnoujście, również korzystają ze zwiększonego popytu na przeładunek ładunków masowych, a także wyrobów stalowych czy chemikaliów.

- Terminale portowe Grupy Kapitałowej OT Logistics potwierdziły w ubiegłym roku, że zasłużenie cieszą się zaufaniem naszych kontrahentów i są sprawdzonym i pewnym partnerem w biznesie. Dzięki udanej końcówce roku OT Port Gdynia obronił wynik przeładunkowy z 2017 r., natomiast OT Port Świnoujście odnotował ponad 40 proc. wzrost przeładunków r/r – mówi Karol Bowżyk, dyrektor Dywizji Portowej OT Logistics. - Cieszą nas pierwsze symptomy odwrócenia negatywnego trendu na rynku produktów agro. Rok 2018 był trudnym okresem dla tego segmentu z uwagi na uwarunkowania na polskim rynku zbóż, ale liczymy, że w 2019 r. powrócimy do wzrostów w tym segmencie. Bardzo dobrze natomiast przedstawia się sytuacja w odniesieniu do przeładunków węgla, rudy i koksu. OT Port Świnoujście, nasz wyspecjalizowany terminal masowy, znacząco zwiększył przeładunki tych surowców w 2018 roku. W OT Port Gdynia z kolei obserwowaliśmy wzrost przeładunków stali i wyrobów stalowych, wyrobów chemicznych oraz pozostałych produktów masowych – dodaje Karol Bowżyk.

rel (OT Logistics SA)

0 Ot Port Gdańsk
Jakoś cicho a rozbudowa miała ruszyć już dawno, że już powinien działać. Jakoś cicho już nawet nie zapowiadają prac budowlanych.
29 styczeń 2019 : 20:24 Danziger | Zgłoś
0 Ot logistyk Gdańsk
Podobno czekaja na opinie środowiskowe tyle że to jest już dwa lata.Raczej kasy nie mają na budowę tego terminalu zbożowego , zresztą obok będzie rozładunek węgla a tu zboża jakoś w parze to nie idzie.
30 styczeń 2019 : 14:44 Mariuszzzz | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter