W Danii rozpoczęła się budowa nowego mostu drogowo-kolejowego, łączącego duńskie wyspy Zelandia i Falster, w rejonie miasta Storstrøm. Na początku października duński Minister Transportu, Ole Birk Olesen wydał oficjalną decyzję o rozpoczęciu budowy mostu.
Nowy most zostanie wybudowany kosztem około 549 milionów euro w miejscu obecnie funkcjonującej drogowo-kolejowej konstrukcji (koszt jej wyburzenia zawarto w podanej kwocie). Ma mieć długość 4 km i szerokość 24 m i łączyć Zelandię i Falster, prowadząc przez niedużą wyspę Masnedø.
Obecnie funkcjonujący most został wybudowany w 1937 roku. Składa się z jednego toru kolejowego, który nie spełnia dzisiejszego zapotrzebowania ani transportu pasażerski ani towarowy. Budowla jest obecnie w złym stanie technicznym, a jej naprawa wydaje się być niemożliwa.
Wcześniej w tym roku Duńska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych - Vejdirektoratet podpisała kontrakt na budowę mostu z włoską spółką dwóch przedsiębiorstw Condotte i Grandi Lavori Fincosit oraz projektantem Seteco Ingegneria jako podwykonawcy.
We wrześniu 2016 roku głównym do pracy nad projektem mostu została wybrana duńska grupa inżynierów budownictwa i infrastruktury – Cowi. Nad architektonicznym kształtem konstrukcji pracowały także współpracujące ze sobą przedsiębiorstwa Dissing+Weitling oraz Hasløv & Kjærsgaard.
Celem Dissing+Weitling było zaprojektowanie prostej i wytrzymałej, a jednocześnie eleganckiej konstrukcji, umożliwiającej przy okazji podziwianie widoków podczas przejazdu.
Zaprojektowany most ma być dopełnieniem dla innych mostów w regionie, do których należą Most Oresund, most Storebæltsbroen prowadzący przez cieśninę Wielki Bełt oraz Most Farø.
Nowy most ma zostać otwarty dla ruchu drogowego w 2022 roku i kolejowego w 2023 roku.
Promy24.pl [więcej]
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.