Ósma edycja Transport Week, jednego z najpopularniejszych wydarzeń poświęconych branży TSL, już coraz bliżej. Konferencja, która odbędzie się w dniach od 6 do 8 marca, tradycyjnie już pęka w szwach od zakresu tematów oraz wydarzeń towarzyszących.
Łatwo jest zagubić się we wszystkich atrakcjach będących częścią Transport Week. Aby ułatwić wybór uczestnikom, organizatorzy zamieścili poniżej kilka najciekawszych pozycji znajdujących się w programie.
Dzień I – Pomorze 2030
Przed oddaniem się problematyce międzynarodowej branży logistycznej, uczestnicy Transport Week będą mieli okazję przyjrzeć się bliżej kwestiom związanym z rozwojem infrastruktury transportowej w regionie. Podczas debaty zatytułowanej „Infrastruktura i branża TSL – Pomorze 2030”, zarysowany zostanie obraz obecnego stanu szeregu regionalnych projektów powiązanych z sektorem logistycznym. Rozwój infrastruktury portowej, drogowej i kolejowej, śródlądowe drogi wodne, zarządzanie i optymalizacja transportu drogowego czy też start-upy w sektorze TSL – to tylko kilka z tematów, które zostaną omówione.
Dzień II – bliższe spojrzenie na projekty rozwoju portów
Znany tradycyjnie jako główny dzień każdej edycji Transport Week, drugi dzień konferencji poświęcony jest przede wszystkim projektom rozwoju portów i terminali w Europie. Ocean Shipping Consultants rozpoczną dzień prognozą nadchodzących wydarzeń na rynku portowym, a następnie Ince & Co. przyjrzą się planowaniu oraz finansowaniu projektów portowych od strony prawnej.
Po tak solidnym wstępie, uczestnicy będą mieli szansę na bezpośrednie zapoznanie się z szeregiem projektów rozwoju, zaprezentowanych przez przedstawicieli Portów w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu oraz Sztokholmie.
Temat finansowania inwestycji jest stałym punktem programu w przypadku rozmowy o projektach rozwojowych. W dyskusji przeprowadzonej w formie okrągłego stołu udział wezmą m.in. reprezentanci Komisji Europejskiej, ESPO oraz EBRD.
Dzień III – wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku
Branża TSL nie może zignorować znaczenia chińskich planów związanych z Nowym Jedwabnym Szlakiem oraz tzw. Belt and Road Initiative (BRI). Inicjatywy te oferują wiele możliwości europejskim udziałowcom, dlatego też przedstawiciele Deloitte rozpoczną dzień trzeci od szerszej analizy ostatnich chińskich inwestycji, ich wpływu na branżę oraz możliwych zmian w przepływie towarów.
Reprezentanci PKP CARGO i GEODIS zostali poproszeni o podzielenie się swoimi przemyśleniami na temat roli Polski jako kolejowej bramy prowadzącej na Daleki Wschód oraz możliwości wykorzystania przez sektor logistyczny CEE potencjału prezentowanego przez Nowy Jedwabny Szlak.
Digitalizacja stała się stałym elementem wszystkich rozmów związanych z sektorem TSL. Eksperci z Inmarsat zostali zaproszeni aby razem z nami zanurkować w odmęty Cyfrowego Jedwabnego Szlaku.
Więcej niż konferencja
Prócz głównych elementów programu, Transport Week oferuje uczestnikom szereg wydarzeń towarzyszących. Wśród nich znajdą się przygotowywana wraz z Namiary na Morze i Handel konferencja „Intermodalne short sea”, seminarium RIGP poświęcone Polskim firmom wchodzącym na rynek chiński, a także warsztaty dotyczące bezpieczeństwa oraz innowacji w procesie bunkrowania LNG.
Uczestnicy przybywający odrobinę wcześniej będą mieli okazję do wypicia kieliszka wina podczas wieczornego przyjęcia w gdańskim Ratuszu Staromiejskim. Organizatorzy mają też nadzieję zobaczyć wszystkich delegatów na wieczornym koktajlu organizowanym przez Olivia Business Center w Olivia Sky Club.
Konferencja jest organizowana przez zespół Actia Forum sp. z o.o.