Porty, logistyka

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście kupił tereny w świnoujskim porcie, które pozwolą w przyszłości na rozbudowę tamtejszego zaplecza terminalu promowego. W planach są m.in. parkingi, które mają rozładować ruch ciężarówek.

Dziesięciohektarową działkę w świnoujskim porcie Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście kupił od PKN Orlen - poinformowały w środę służby prasowe Zarządu. Rozbudowane zostanie na niej zaplecze dla terminalu promowego. Inwestycje poprawią dojazd do terminalu oraz odciążą okoliczne ulice na świnoujskim Warszowie, zwłaszcza kiedy zwiększa się ruch ciężarówek zmierzających na promy.

"Planowana rozbudowa zakłada powstanie głównie parkingów" - powiedziała PAP Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów w Szczecinie i Świnoujściu. "Jeśli warunki atmosferyczne wstrzymują ruch promów lub zdarzają się ich opóźnienia obecnie funkcjonujące parkingi ledwo radzą sobie z pomieszczeniem wszystkich ciężarówek. Parkingi mają powstać w najbliższych latach" - dodała Woźniak-Lewandowska.

Rozbudowa terenu portowego to konieczność, ponieważ terminal jest wykorzystywany niemal w stu procentach swoich możliwości infrastrukturalnych i przeładunkowych - wynika z informacji Zarządu. Z każdym rokiem średnio o 10 proc. wzrasta wolumen obsługiwanej drobnicy promowej.

Dodatkową motywacją jest chęć utrzymania obecnej pozycji lidera wśród terminali promowych południowego Bałtyku w zakresie połączeń ze Skandynawią. Aktualnie połączenia ze Szwecją obsługuje 12 promów; niemal każdego dnia wykonywanych jest 11 kursów w relacji z portami w Trelleborgu i Ystad. Zarząd chcąc utrzymać pozycję lidera musi rozwijać potencjał przeładunkowy terminalu, który wynosi obecnie 9 mln ton.

Port chce także rozbudowywać infrastrukturę w rejon ładunków masowych. Celem jest rozwój potencjału przeładunkowego świnoujskiego portu, a także odpowiednie zaplecze dla portu, po to by jego działalność była jak najmniej odczuwalna dla mieszkańców.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu.

W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

autor: Kacper Reszczyński

edytor: Dorota Skrobisz

res/ skr/

1 1 1 1

Źródło:

+3 Ciągłość...?
"Dar Młodzieży" wyszedł w morze z misją uczczenia 100-lecia Niepodległości. Zawita do 22 portów w 18 krajach. Piękna inicjatywa. Jest tylko jeden problem. Został zbudowany w Stoczni Gdańskiej im. Lenina w czasie, kiedy „Polski nie było”. Co na to premier Morawiecki?
21 maj 2018 : 08:39 LM | Zgłoś
0 kto to był
Kto to był ten Lenin,chyba jakiś rockman?
21 maj 2018 : 13:54 hihi | Zgłoś
0 na Skwerze Kościuszki
Szanowny Panie Redaktorze.

Chodzi o słowa „na Skwerze Kościuszki”.
Trzeba było napisać Pomorskiego.

Czy nabrzeże może być na ulicy zwanej skwerem Kościuszki?
Nabrzeże to jest częścią Mola Południowego, na którym w całości jest ulica zwana „aleja Jana Pawła II”, a nie skwer Kościuszki.

Drugi błąd. Skwer pisze się od małej litery, bo nie jest to nazwa własna tej ulicy.
A że inni piszą Skwer od dużej litery, to nie znaczy, że trzeba „papugować”.

Z poważaniem
Szczepan Górzyński z Gdyni
21 maj 2018 : 09:40 Szczepan Górzyński | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7393 3.8149
EUR 4.2357 4.3213
CHF 4.5363 4.6279
GBP 4.9198 5.0192