Rozpoczął się montaż przęseł mostu w Sobieszewie. Na barce z Vistalu w Gdyni przypłynął na budowę transport 15 z 20 belek, o długości 25 m i wadze 25 ton każda, stanowiących konstrukcję dwóch przęseł dojazdowych dla powstającego mostu.
Montaż belek rozpocznie się w godzinach popołudniowych. Belki zostaną wbudowane w usytuowane przy brzegu tzw. dojazdowe przęsła mostu, zarówno od strony Wiślinki, jak i Sobieszewa (po 10 sztuk z każdej strony). Następnie na belkach, zamontowanych przez dźwig z poziomu wody, wylana zostanie betonowa płyta stanowiąca podstawę do ułożenia nawierzchni bitumicznej mostu. W najbliższym czasie planowany jest transport kolejnych 5 elementów konstrukcyjnych mostu.
Obecnie na terenie budowy wciąż trwają roboty związane z umocnieniem brzegów oraz prace mostowe związane m.in ze zbrojeniem ław fundamentowych jak również betonowaniem kolejnych podpór mostu.
Przypomnijmy, że symbolicznie pierwszą łopatę pod budowę mostu zwodzonego wbito we wrześniu ubiegłego roku. Wówczas zapowiadano, że nowe połączenie ma być gotowe za nieco ponad rok.
Nowa przeprawa nad Martwą Wisłą będzie miała ponad 170 metrów, a jej podnoszenie zajmie dwie minuty. Most buduje Konsorcjum firm Metrostav z Czech i Vistal z Gdyni. Koszt budowy oszacowano na 57 milionów złotych, prawie 15 milionów dołoży obecny rząd.
Czytaj także: Zobacz film z realizacji robót przy budowie mostu nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie
rel (DRMG), AL