Prawdopodobnie 9 września przy pirsie importowego terminalu LNG zacumuje rzadziej spotykanego tam rodzaju gazowiec - ze sferycznymi zbiornikami systemu Moss - Arctic Discoverer.
Będzie to dwudzieste zawinięcie gazowca do terminalu importowego LNG w Świnoujściu (licząc także pierwsze dwa zawinięcia "rozruchowe"). Jak poinformował portal BiznesAlert.pl, ładunek zamówiony przez PGNiG będzie drugą dostawą tego typu od Norwegów.
Charakterystyka podstawowa:
nr IMO 9276389
rok budowy 2006
stocznia Mitsui E&S, Ichihara, Japonia
armator zarządzający "K" Line
armatorzy (właściciele) Statoil, Mitsui & Co. i Iino Kaiun
długość całkowita 289,50 m
długość między pionami 277,00 m
szerokość całkowita 50,40 m
szerokość konstrukcyjna 48,40 m
wysokość boczna 26,50 m
zanurzenie 11,95 m
wysokość od stępki do szczytu masztu 50,00 m
nośność 75 485 t
pojemność brutto 118 571
masa statku pustego 34 514 t
wyporność 109 999 t
zanurzenie 11,56 m
pojemność zbiorników balastowych 60 333 m3
prędkość eksploatacyjna 20,0 w.
Fot.: slazexe.dk
Po zbudowaniu AIDAprima i AIDAperla do publicznej wiadomości przkazała garść danych.
W necie pod hasłem MHI COMPLETES...
Nie jest to jedyna informacja na ten temat.
Przyznam sie,ze kilka tygodni temu widzialem polozenie stepki pod polski prom. To bylo załosne.
Szczerze zazdroszcze Panu R wizji i optymizmu.
W lipcu w necie znalazło sie zdjecie nabrzeza Remontowa Shipbuilding. Cztery zamrozone budowy i zaglowiec.
Wbrew pozorom to nie jest optymistyczne.
Serdecznie pozdrawiam i w swej naiwnosci czekam na cud. Stoczniowy oczywiście.
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.