Porty, logistyka

Prawdopodobnie 9 września przy pirsie importowego terminalu LNG zacumuje rzadziej spotykanego tam rodzaju gazowiec - ze sferycznymi zbiornikami systemu Moss - Arctic Discoverer.

Będzie to dwudzieste zawinięcie gazowca do terminalu importowego LNG w Świnoujściu (licząc także pierwsze dwa zawinięcia "rozruchowe"). Jak poinformował portal BiznesAlert.pl, ładunek zamówiony przez PGNiG będzie drugą dostawą tego typu od Norwegów. 

Charakterystyka podstawowa:

nr IMO 9276389
rok budowy 2006
stocznia Mitsui E&S, Ichihara, Japonia
armator zarządzający "K" Line
armatorzy (właściciele) Statoil, Mitsui & Co. i Iino Kaiun 
długość całkowita 289,50 m
długość między pionami 277,00 m
szerokość całkowita 50,40 m
szerokość konstrukcyjna 48,40 m
wysokość boczna 26,50 m
zanurzenie 11,95 m
wysokość od stępki do szczytu masztu 50,00 m
nośność 75 485 t
pojemność brutto 118 571
masa statku pustego 34 514 t
wyporność 109 999 t
zanurzenie 11,56 m
pojemność zbiorników balastowych 60 333 m3
prędkość eksploatacyjna 20,0 w.

Fot.: slazexe.dk

+1 Pomysł na flotę dla PŻM i zatrudnienie polskich stoczni
Gestia transportowa po stronie polskiej przy kontraktach w przysżłości + budowa tankowców LNG w poslkich stoczniach (praca + nowe umiejętności) + eksploatacja przez narodowego armatora PŻM. Potzrebna do tego spójna polityka - korzystajmy ze sprawdoznych wzorców z innych Państw morskich!
29 sierpień 2017 : 12:24 R | Zgłoś
+4 Pomarzyć dobra rzecz
W polskiej stoczni już budowano statki ze zbiornikami ze stali duplex a może lepiej napisać próbowano budować i wszyscy wiemy jak to się skończyło- tej stoczni już nie ma. Ale cóż pomarzyć dobra rzecz. PŻM z tankowcami LNG? Jak donosi prasa porty w Szczecinie i Świnoujściu wykupiły papiery dłużne PŻM bo.....no własnie ciekawe dlaczego? Firma ma ogromne trudności finansowe, obniża pensje pracownikom mając tylko masowce. Strach pomyśleć co by było ( jak wielkie byłyby straty) gdyby miała tankowce. Mniej hurra optymizmu a więcej realnego spojrzenia. O położeniu stępki pod prom, którego podobno nie ma nawet projektu nie będę się rozpisywać chociaż to też wiele mówi o kondycji naszej gospodarki morskiej.
29 sierpień 2017 : 12:47 Aleksander | Zgłoś
-1 PROMY ro-pax?!
Ha, ha, ha! Na siłę można wszystko zbudować! Tak buduje się wielkie pomniki (pałace, hotele i inne bzdury) w Korei Pn., tak budowało się w polskich stoczniach, tyle że polski podatnik musiał dołożyć do biznesu ruskiego czy innego (kupującego statki) 2/3 wartości tych statków. Dlatego padły Stocznia Gdańska, Szczecińska i inne. Zanosi się, że do pisowskich promów znów, jak za komuny, dopłaci polski podatnik... :(
29 sierpień 2017 : 13:31 Pies na ... | Zgłoś
+2 Pomysl na flotę
W dalekiej Japonii istnieje zacna firma Misutsbishi. Kilka lat temu postanowiła wejsc na rynek wycieczkowcow.
Po zbudowaniu AIDAprima i AIDAperla do publicznej wiadomości przkazała garść danych.
W necie pod hasłem MHI COMPLETES...
Nie jest to jedyna informacja na ten temat.
Przyznam sie,ze kilka tygodni temu widzialem polozenie stepki pod polski prom. To bylo załosne.
Szczerze zazdroszcze Panu R wizji i optymizmu.
W lipcu w necie znalazło sie zdjecie nabrzeza Remontowa Shipbuilding. Cztery zamrozone budowy i zaglowiec.
Wbrew pozorom to nie jest optymistyczne.
Serdecznie pozdrawiam i w swej naiwnosci czekam na cud. Stoczniowy oczywiście.
Mieczyslaw
29 sierpień 2017 : 18:05 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter