Agility Logistics, polski oddział Agility, globalnego dostawcy zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, podsumował swoją działalność w pierwszym półroczu 2017 roku. W tym czasie firma odnotowała dwucyfrowy wzrost wyników finansowych i pozyskała nowych klientów. Zespół Agility Logistics powiększył się też o nowych specjalistów, odpowiedzialnych za sprzedaż i operacje.
W pierwszym półroczu 2017 roku obroty Agility Logistics w Polsce zwiększyły się aż o 29 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. i wyniosły ponad 18,35 mln złotych. Zysk brutto (obrót pomniejszony o koszty operacyjne) przekroczył 3,17 mln złotych i wzrósł o ponad 15 proc. We wszystkich obszarach działalności, czyli spedycji drogowej, lotniczej, morskiej i kolejowej, firma odnotowała znaczący wzrost wolumenu towarów. O 26 proc. wzrosła też liczba zrealizowanych w tym okresie zleceń. Agility Logistics rozpoczęło współpracę z nowymi klientami, zarówno lokalnymi jak i sieciowymi. Wśród nich są eksporterzy i importerzy z branży automotive, hi-tech, farmaceutycznej oraz produkcyjnej.
W pierwszym półroczu Agility Logistics postawiło na rozwój usług i wzmocnienie oferty dla polskich klientów. Firma rozwinęła, uruchomioną w zeszłym roku, usługę spedycji kolejowej opartą na regularnych połączeniach kolejowych pomiędzy Polską a 11 największymi prowincjami w Chinach. Wzmocniła też międzynarodową spedycję drogową, m.in. dzięki rozszerzeniu sieci połączeń liniowych z Portugalią i Hiszpanią. Zakończono także wdrażanie globalnego narzędzia Agility Connects, dzięki któremu polscy klienci zyskają nowe możliwości śledzenia przesyłek i efektywnego zarządzania zleceniami transportowymi.
W związku z tak dynamicznym rozwojem Agility Logistics w pierwszym półroczu zwiększyło zatrudnienie o blisko 30 proc. Do polskiego zespołu dołączyli nowi pracownicy działu sprzedaży oraz operacji, odpowiedzialni za obsługę klientów w zakresie spedycji lotniczej, morskiej i drogowej.
- Bardzo dobre wyniki za pierwsze półrocze i utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju to przede wszystkim efekt pracy świetnego zespołu profesjonalistów Agility Logistics, stabilnego i nastawionego na rozwój. Dobra koniunktura na rynkach światowych wpłynęła na rozwój globalnych kontraktów, obsługiwanych przez Agility, w tym nasz oddział. Rozszerzenie współpracy z polskimi oddziałami międzynarodowych korporacji i pozyskanie nowych klientów przełożyło się na intensywność i wzrost wolumenu towarów. Oprócz znaczącego rozwoju Agility Polska w obszarze spedycji lotniczej i morskiej w stosunku do lat ubiegłych, szczególny wpływ na nasze wyniki miał również dynamiczny rozwój spedycji kolejowej na linii Daleki Wschód-Polska-Europa - podsumowuje Karolina Gasińska-Byczkowska, Branch Manager Agility Logistics.
W drugim półroczu Agility Logistics będzie stawiać na dalszy rozwój usług, szczególnie spedycji kolejowej z Dalekim Wschodem i oferty dla klientów, w tym nowego narzędzia Agility Connects. Firma planuje zatrudnienie nowych pracowników, którzy wzmocnią dział sprzedaży oraz operacji lotniczych i drogowych. Zgodnie z proekologiczną strategią rozwoju, Agility Logistics wdroży też kolejny, po ISO 9001:2008, certyfikat środowiskowy - ISO 50001 (System Zarządzania Energią).
rel (Agility Logistics Sp. z o.o.)