I półrocze 2017 r. było dla Zarządu Morskiego Portu Gdańsk rekordowe pod względem przeładunków. Jednocześnie, w czerwcu br. gdański port osiągnął najwyższy wynik miesięczny w swojej historii, przeładowując ponad 3,6 mln ton. Tak dobre wyniki są przede wszystkim zasługą wzrostu w przeładunkach paliw i drobnicy, w tym zwłaszcza kontenerów i ładunków ro-ro.
Podsumowanie I półrocza w Porcie Gdańsk daje powody do dalszych dobrych prognoz. Port zanotował najlepszy w swojej historii wynik pod względem przeładunków, wypracowując o kilka procent większą wartość niż w analogicznym okresie 2016 r. Dominującą grupą w strukturze przeładunku, a jednocześnie dającą rekordowe wyniki, pozostaje tzw. drobnica (+10,5 proc. rdr). W tym zwiększył się wolumen ładunków kontenerowych, wyrobów z grupy 'stalowe', a także liczba przeładowanych samochodów handlowych.
- I półrocze 2017 r. zamykamy z dużym zadowoleniem. Rekord zawdzięczamy głównie wysokiemu przeładunkowi kontenerów, drobnicy, paliw i przeładunkom na statkach typu ro-ro. Możemy mówić obecnie o wzroście 3,6 proc. w stosunku do I półrocza 2016 r. Oznacza to, że nie tylko zrealizowaliśmy nasze założenia na 2017 r., ale na niektórych poziomach je przekroczyliśmy. Ten trend utrzyma się do końca roku, a najprawdopodobniej również w następnych latach - mówi prezes zarządu i dyrektor naczelny Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, Łukasz Greinke.
Łącznie w I półroczu br. Port Gdańsk przeładował ponad 18,5 mln ton. Choć w niektórych grupach ładunkowych wynik był niższy niż w poprzednim okresie, z sukcesem nadrobiły go inne towary, w tym m.in. tak istotne, jak paliwa.
Pod względem struktury, w czerwcu br., ładunki suche stanowiły 22%, płynne 35%, a drobnicowe 43%. Rośnie też liczba pasażerów obsługiwanych przez jednostki w porcie.
Port Gdańsk jest jednym z największych i najważniejszych przedsiębiorstw w Polsce. Jest jednym z najprężniej działających portów na akwenie bałtyckim. Ma podstawowe znaczenie dla gospodarki narodowej i jest kluczowym międzynarodowym węzłem dystrybucyjnym.
rel (ZMPG SA)