Porty, logistyka

Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej odwiedził wczoraj Śląskie Centrum Logistyki w Gliwicach. Szefowi MGMiŻŚ towarzyszył wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski oraz wojewoda śląski Jarosław Wieczorek.

Wizyta rozpoczęła się od spotkania, z udziałem prezesa zarządu Śląskiego Centrum Logistyki SA oraz parlamentarzystów i samorządowców, podczas którego zaprezentowane zostały możliwości, a także funkcje, jakie spełnia Centrum wraz z Kanałem Gliwickim. Rozmawiano o poprawie żeglowności oraz o założeniach Odrzańskiej Drogi Wodnej, rozpoczynającej się właśnie w Gliwicach, a mającej swoje ujście w Zalewie Szczecińskim.

Zgodnie z założeniami Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej planuje się w Polsce odciążenie dróg, poprawę żeglowności rzek i tym samym usprawnienie transportu towarów drogą wodną. - Kanał Gliwicki będzie pierwszym elementem w Odrzańskiej Drodze Wodnej. Pierwsze transporty planowane są już pod koniec roku. Do 2020 zakładamy udrożnienie wszystkich wąskich gardeł, by mógł odbywać się regularny transport - podkreślił minister Gróbarczyk. Śląskie Centrum Logistyki SA gotowe jest przyjąć w gliwickim porcie barki z milionami ton węgla oraz dalej rozwijać się i poszerzać swoje możliwości.

Budowa Kanału Gliwickiego rozpoczęła się w 1934 r. i trwała przez 6 lat. Na ponad 40 kilometrach długości znajduje się w sumie 6 śluz. Zgodnie z międzynarodową kwalifikacją kanał zaliczany jest do dróg wodnych III klasy, natomiast sam port gliwicki uchodzi za najnowocześniejszy i najbardziej uniwersalny w całym kraju. Sprzyja temu zarówno długość nadbrzeża, warunki przeładunkowe, a także fakt posiadania bezpośredniego połączenia z zespołem portów w Szczecinie i Świnoujściu.

Czytaj także: Gróbarczyk: jesienią pierwszy węgiel popłynie z Gliwic Odrą do Opola i Wrocławia

rel (MGMiŻŚ)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8558 3.9336
EUR 4.209 4.294
CHF 4.312 4.3992
GBP 5.0101 5.1113

Newsletter