Od czasu, kiedy zaprezentowano Społeczną Odpowiedzialność Biznesu (CSR) Portu Gdańsk, ujętą w jeden, kompleksowy dokument, minął rok. Powstała w roku 2016 "Polityka dobrych praktyk biznesowych CSR" obowiązująca w Porcie Gdańsk, stanowi kompendium wiedzy na temat działań ZMPG SA podejmowanych w kierunku zrównoważonego rozwoju firmy.
W roku 2017 ZMPG SA przekazuje Raport obejmujący roczną działalność portu w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Jest to kontynuacja wcześniej obranej polityki dobrowolnego i publicznego informowania o działaniach ZMPG SA w kierunku: ochrony środowiska, dbałości o kapitał ludzki firmy i społeczność lokalną, jak też o dobre imię portu oraz nienaganne relacje z interesariuszami oparte o zasady etyki biznesowej.
Zeszłoroczna działalność ZMPG SA w obszarze dobrych praktyk biznesowych opierała się w dużej mierze na konsekwentnym kontynuowaniu wcześniej rozpoczętych projektów, jak również na wdrażaniu w życie nowych pomysłów i planów. Zarząd nie ustaje w poszukiwaniu pomysłów na nowe przedsięwzięcia, które przyczynią się do lepszego funkcjonowania otaczającego bliższego i dalszego środowiska, jak również jest otwarty na propozycje wspólnego działania z innymi podmiotami. Wynika to z prostego faktu, że sukces w pojęciu ZMPG SA ma wymiar nie tylko ekonomiczny, ale również społeczny i środowiskowy.
ZMPG SA został uhonorowany wieloma już nagrodami za pracę włożoną w osiąganie dobrych wyników finansowych przy jednoczesnym zachowaniu zasad prowadzenia biznesu w sposób społecznie odpowiedzialny (między innymi za podejście do pracowników i otoczenia oraz korzystny wpływ na rozwój gospodarczy regionu i upowszechnianie dobrych praktyk).
Poniżej pierwszy Raport z działalności ZMPG SA w obszarze społecznej odpowiedzialności Portu Gdańsk:
Raport podsumowujący działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu ZMPG SA w 2016 r.
rel (ZMPG SA)