Porty, logistyka

Euro Terminal w Świnoujściu zrealizował kolejną planowaną inwestycję - zakup nowego dźwigu samojezdnego Liebherr, model LHM 280.

Dźwig przypłynął do Euro Terminalu w niedzielę, 23 kwietnia z fabryki Liebherr w Rostocku. Obok LHM 180 i 150 to trzeci tego typu sprzęt marki Liebherr w infrastrukturze terminalu - informuje PortalMorski.pl Katarzyna Kutkowska-Łączka z działu Marketingu Euro Terminalu. Maksymalny udźwig dźwigu wynosi 84 tony, co pozwoli na przeładunek większej ilości ponadgabarytowych konstrukcji stalowych, ładunków specjalnych, konstrukcji offshore, kontenerów czy szczególnie wymagających elementów elektrowni wiatrowych. Inwestycja została zrealizowana ze środków własnych.

Jak udało nam się ustalić, agentem statku była Morska Agencja Gdynia. Sama operacja rozmocowania, przygotowania ramp i zjazd dźwigu na keję, rozpoczęła się w poniedziałek, 24 kwietnia i trwała około 6 godzin. 

W skład sprzętu przeładunkowego Euro Terminalu wchodzą także: dźwig samojezdny Liebherr 180 o udźwigu 64 ton, dźwig samojezdny Liebherr 150 o udźwigu 40 ton, 40 wózków widłowych o udźwigu 2-16 ton, w tym specjalistyczne oprzyrządowanie do obsługi celulozy oraz dwa ciągniki, oraz flota naczep o udźwigu 25-100 ton.

Euro Terminal to jedyny prywatny terminal na zachodnim wybrzeżu Polski. Spółka istnieje na rynku od 1992 roku.

Wyłącznym właścicielem Euro Terminalu jest Euro Terminal AS, spółka prawa norweskiego, będąca zarazem częścią holdingu CAIANO AS, jednej z najbardziej przyszłościowych grup transportowo-magazynowych w Norwegii, której siedziba mieści się w Haugesund.

Euro Terminal tworzą dwie spółki Euro Terminal Real Estate Sp. z o.o. i Euro Terminal Sp. z o.o. Euro Terminal Real Estate Sp. z o.o. występuje jako właściciel nieruchomości i podpisuje umowy najmu z dzierżawcami. Natomiast Euro Terminal Sp. z o.o. obsługuje terminal i realizuje umowy z klientami.

Jak poinformowała Morska Agencja Gdynia, drugi żuraw został rozładowany w dniu 25 kwietnia na terminalu OT w gdyńskim porcie, skąd statek wypłynął tego samego dnia w godzinach wieczornych.

Statek Aura to ciężarowiec zbudowany w 2008 roku. Charakteryzuje go długość 101,8 m; szerokość 18,8 m, zanurzenie 3,8 m oraz nośność 4600 t. Pływa pod banderą Finlandii, a jego portem macierzystym jest Turku.

AL, rel (Euro Terminal, MAG)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter