W 2017 r. Lotos Kolej planuje przewieźć na terenie Niemiec ok. 2 mln ton ładunków – powiedziała PAP dyrektor ds. handlu spółki Katarzyna Korowicka. W ub. roku gdańska firma przewiozła na terenie naszego zachodniego sąsiada ok. miliona ton towarów.
Korowicka poinformowała też, że spółka Lotos Kolej, która od półtora roku ma licencję w Niemczech na przewóz towarów własnymi pociągami, chce zatrudnić do końca roku ok. 30 polskich maszynistów.
Obecnie do lokomotyw Lotos Kolej wjeżdżających na terytorium naszego zachodniego sąsiada wsiadają niemieccy maszyniści.
„Przyjęcie do pracy polskich maszynistów da nam dużo większe możliwości w organizacji przewozów. U nas transporty ustala się w sposób elastyczny, planowanie jest z dnia na dzień, modyfikowane do potrzeb klienta. W Niemczech natomiast planuje się to z wyprzedzeniem tygodniowym, wszystko jest bardziej sztywne począwszy od planistów, po dyspozytorów ruchu, a kończąc na maszynistach” – wyjaśniła Korowicka.
Pociągi Lotos Kolej docierają m.in. do takich miast jak Hamburg, Magdeburg, Rostocka, Bad Shandau i Merseburg. W planach jest zwiększenie destynacji o kilka innych miejscowości.
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, w 2016 r. pod względem masy przewiezionego towaru Lotos Kolej była na trzecim miejscu w Polsce – udział procentowy gdańskiej spółki wyniósł 5,70 proc. Liderem w tej dziedzinie było PKP Cargo (ok. 43,8 proc.), a za nim DB Cargo Polska (prawie 18 proc.).
W ub. roku Lotos Kolej przewiozła ogółem 12,5 mln ton towarów.
W 2016 r. w kategorii transportu intermodalnego (kombinowanego), według masy ładunków, największy udział w tym rynku miało PKP Cargo (43,8 proc.), następnie DB Cargo Polska (18,57 proc) oraz Lotos Kolej (17,06 proc.).
Spółka Lotos Kolej ma nowoczesny tabor: 31 procent użytkowanych lokomotyw i wagonów nie ma więcej niż pięć lat.
rop/ dym/