27 lutego w Helsinkach udostępniony został nowy terminal. Wśród nowości, które się tam pojawiły, znajduje się system umożliwiający automatyczne cumowanie jednostki.
Od kilku tygodni promy w Helsinkach mogą korzystać z nowego terminalu. Z obiektu korzysta m.in. Tallink, a wkrótce dołączy do niego Eckerö Line. Nowa infrastruktura, która została tam udostępniona, to nie tylko udogodnienia dla pasażerów, ale również szereg ułatwień dla armatorów. Wśród nich znajduje się rozwiązanie o nazwie MoorMaster, które automatyzuje proces cumowania promu.
W stolicy Helsinek zainstalowane zostało urządzenie wyprodukowane przez firmę Cavotec - MoorMaster™ MM400E15. Dzięki niemu cumowanie statku przebiega w sposób szybszy, cichszy i bardziej efektywny. Jest też bardziej ekologiczne. Pozwala bowiem na ograniczenie zużycia paliwa, a co za tym idzie, zmniejszenie poziomu emisji. Eliminuje też konieczność stosowania lin.
PromySkat.pl