Przez całe lata ważyły się losy jednego za starszych akwenów świnoujskiego portu. Sąsiadujący z latarnią morską tzw. "Basen Trymerski" miał zostać zasypany i powiększyć powierzchnię składową, gdy kilka lat temu zarząd portu planował w tej części portu obsługiwać kontenerowce. Z czasem z tego pomysłu zrezygnowano, a przyjęta ostatecznie koncepcja budowy terminalu kontenerowego na wschód od gazoportu ostatecznie przekreśla ten plan. Jak się jednak okazuje, port z Basenem Trymerskim wiąże plan na lata.
Zgodnie z przedstawionym w czwartek projektem budowy terminalu Agro basen zostanie także gruntownie zmodernizowany i przekształcony w port barkowy. Zgodnie z projektem zboże do terminalu Agro w świnoujskim OT Porcie ma być dostarczane koleją. Równie ważna będzie jednak droga wodna.
Port wiąże swój plan z realizowanym już udrożnieniem Odry jako szlaku żeglownego. Chce być gotowy i gdy za kilka lat barki masowo popłyną z południa w kierunku Bałtyku, to nad Świną czekać na nich będzie nowoczesna przystań. Jak podkreślił prezes OT Portu Świnoujście Ludwik Heinsch, ten element potężnej inwestycji jaką jest budowa terminalu zbożowego, doskonale wpisuje się nie tylko w interes firmy regionu i kraju, ale jest także zgodny z polityką Unii Europejskiej, która zakłada w najbliższych latach przeniesienie maksymalnej ilości transportowanych towarów z dróg lądowych na znacznie bardziej ekologiczny-transport wodny.
czyli mam wolny miliard i nie wiemy co z nim zrobic?
Proszę bardzo :
Żeglarze mazurscy od lat marzą o 3 kilometrowym przekopie Tyrkło-Buwełno co pozwoli powstać tzw wielkiej pętli Mazurskiej
Gwarantowany ruch w sezonie tysięcy jachtów i kajaków !!
Kosztorys sprzed kilku lat 30..50 mln zł ( 1/50 !!!!!!!!! kwoty przekopu mierzei )
Argument o zagrożeniu z ROSJI -?
Za te pieniadz mozna kupic X nowoczesnych samolotow , technologie....
a ty proponujesz kanał ?
Chodzi o możliwość uprawiania żeglugi na polskiej części Zalewu Wiślanego, czy to turystycznej czy komercyjnej. Władze rosyjskie w Bałtijsku skutecznie blokują swobodny przepływ przez Cieśninę Pilawską.
Te tysiące jachtów o których wspominasz mogę mieć swobodny dostęp do polskiej części Zalewu Wiślanego i Morza Bałtyckiego dzięki tej inwestycji.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.