Porty, logistyka

Przez całe lata ważyły się losy jednego za starszych akwenów świnoujskiego portu. Sąsiadujący z latarnią morską tzw. "Basen Trymerski" miał zostać zasypany i powiększyć powierzchnię składową, gdy kilka lat temu zarząd portu planował w tej części portu obsługiwać kontenerowce. Z czasem z tego pomysłu zrezygnowano, a przyjęta ostatecznie koncepcja budowy terminalu kontenerowego na wschód od gazoportu ostatecznie przekreśla ten plan. Jak się jednak okazuje, port z Basenem Trymerskim wiąże plan na lata.

Zgodnie z przedstawionym w czwartek projektem budowy terminalu Agro basen zostanie także gruntownie zmodernizowany i przekształcony w port barkowy. Zgodnie z projektem zboże do terminalu Agro w świnoujskim OT Porcie ma być dostarczane koleją. Równie ważna będzie jednak droga wodna.

Port wiąże swój plan z realizowanym już udrożnieniem Odry jako szlaku żeglownego. Chce być gotowy i gdy za kilka lat barki masowo popłyną z południa w kierunku Bałtyku, to nad Świną czekać na nich będzie nowoczesna przystań. Jak podkreślił prezes OT Portu Świnoujście Ludwik Heinsch, ten element potężnej inwestycji jaką jest budowa terminalu zbożowego, doskonale wpisuje się nie tylko w interes firmy regionu i kraju, ale jest także zgodny z polityką Unii Europejskiej, która zakłada w najbliższych latach przeniesienie maksymalnej ilości transportowanych towarów z dróg lądowych na znacznie bardziej ekologiczny-transport wodny.

1 1 1 1

Źródło:

+7 BUDOWA PRZEKOPU
Cieszy ten widok, czy przyniesie w przyszlosci zysk i rozwoj regionu!?
03 marzec 2020 : 08:35 Dorsz baltycki | Zgłoś
+10 MGR EKONOMISTA
Oczywiście inwestycja jest bardzo potrzebna dla gospodarczego i turystycznego ożywienia regionu i przede wszystkim dla poprawy standardu życia mieszkańców. W przyszłości przyniesie zysk i korzyści podobne do budowy autostrad czy farm wiatrowych i wbrew popularnym opiniom może okazać się korzystna dla środowiska. Przyroda radzi sobie doskonale w zmienionych warunkach i być może w przyszłości zacznie się agitacja o ochronę przekopu ze względu na walory przyrodnicze i kulturowe. Żuławy i przekop Wisły to też były sztuczne zabiegi i nie wyobrażamy sobie bez nich gospodarki regionu i kraju a ingerencja w środowiska była ogromna.
03 marzec 2020 : 09:23 URSZULA | Zgłoś
+8 Kibicuję pozytywnie
W brew wszystkim hejtom i wypowiedziom mniej lub bardziej wyważonym, ale negatywnym, kibicuję tej inwestycji z dużą nadzieją na sukces. Może on nie od razu nadejdzie, ale wierzę, że ta inwestycja zostanie doceniona. Jestem zdania, że choćby żaglówki i kajaki tylko miały tam przepływać to i tak będzie sukces. Nie będzie nikt nam przeszkadzał w swobodnym dostępie do morza z Zalewu Wiślanego. Jakieś siedemset lat temu był w okolicach tego miejsca przekop. A zatem nie jest to pierwsza inicjatywa.
03 marzec 2020 : 16:11 Roger | Zgłoś
-3 kanał czyl woda z mózgu społeczeństwa...
>Jestem zdania, że choćby żaglówki i kajaki tylko miały tam przepływać to i tak będzie sukces.
czyli mam wolny miliard i nie wiemy co z nim zrobic?

Proszę bardzo :

Żeglarze mazurscy od lat marzą o 3 kilometrowym przekopie Tyrkło-Buwełno co pozwoli powstać tzw wielkiej pętli Mazurskiej
Gwarantowany ruch w sezonie tysięcy jachtów i kajaków !!
Kosztorys sprzed kilku lat 30..50 mln zł ( 1/50 !!!!!!!!! kwoty przekopu mierzei )

Argument o zagrożeniu z ROSJI -?
Za te pieniadz mozna kupic X nowoczesnych samolotow , technologie....
a ty proponujesz kanał ?
04 marzec 2020 : 20:30 xyz | Zgłoś
+4 Pisz na temat.
Zagrożenie z Rosji będzie takie same z przekopem czy bez!

Chodzi o możliwość uprawiania żeglugi na polskiej części Zalewu Wiślanego, czy to turystycznej czy komercyjnej. Władze rosyjskie w Bałtijsku skutecznie blokują swobodny przepływ przez Cieśninę Pilawską.

Te tysiące jachtów o których wspominasz mogę mieć swobodny dostęp do polskiej części Zalewu Wiślanego i Morza Bałtyckiego dzięki tej inwestycji.
07 marzec 2020 : 14:36 Krzys | Zgłoś
0 Oj naiwny jak dziecko we mgle
Ta inwestycja nigdy nie bedzie sukcesem bo jest bez sensu. Zniszcza rezerwat ptakow jeden ostatnich w Europie. Zamiast promowac ekoturystyke to wyrzucacie pieniadze w bloto. Zadne statki tamtedy nie przepluna bo koszt poglebiania kanalu do Elblaga bylby horendalny. Budowa szlaku dla zeglarzy za 2 -3 mld pln to zwykla rozrzutnosc. Zgadzam sie ze za te pieniadze mozna zakupic duzo sprzetu dla obrony przed Rosja z ktora i tak nie mamy szans w razie konfliktu. Takie typowe dla nas machanie szabelka. :(
16 marzec 2020 : 06:35 Zdzislawa | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7175 3.7927
EUR 4.2291 4.3145
CHF 4.4993 4.5901
GBP 4.9492 5.0492