Metrans, spółka zależna niemieckiego operatora terminalu Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), reaguje na wzrost ruchu w największym w Europie porcie kolejowym i po raz pierwszy na świecie do codziennych zadań wprowadza hybrydowe lokomotywy manewrowe.
Spółka postawiła na szybkie, osiągające maksymalną prędkość do 100km/h, i najnowocześniejsze technologicznie pojazdy, lokomotywy - Prima H3, międzynarodowego koncernu transportowego Alstom z siedzibą we Francji.
- Dwie lokomotywy Prima H3 pomogą nam uporać się z rosnącą ilością manewrów na naszym terminalu. Jesteśmy zadowoleni z ich wysokiej wydajności i przyjaznej dla środowiska technologii - przyznał Roger Mahler, dyrektor zarządzający czesko-niemiecko-austriackiej spółki Metrans Rail GmbH.
Metrans, w czwartek, 21 lipca otrzymał pierwszą z dwóch lokomotyw, druga powinna zostać wydana w drugiej połowie 2016 roku. W porównaniu do klasycznych tego typu pojazdów hybrydowy silnik Prima H3 wytwarza do 50% mniej CO2, a emisja innych, szkodliwych substancji, jak dwutlenek azotu, może być ograniczona nawet o 70%. Ponadto efektywność pracy lokomotywy zasilanej bateriami pozwala także zredukować zużycie paliwa do 50%.
Port w Hamburgu to największy w Europie port kolejowy. Obsługiwany przez ponad 100 przewoźników kolejowych, z bogatą infrastrukturą - ponad 300km torów kolejowych i 800 zwrotnic - przyjmuje dziennie ponad 200 pociągów.
AL, rel (HHLA)