Porty, logistyka

Będą remonty szczecińskich mostów, ale nie wszystkie naraz - zapowiada prezydent miasta Piotr Krzystek. Na razie pieniądze są na remont dwóch: uszkodzonego Cłowego, który od kilku tygodni jest zamknięty oraz nitki wjazdowej Trasy Zamkowej, która jest w najgorszym stanie, zaraz po Moście Cłowym.

Piotr Krzystek deklaruje, że będzie też remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej, ale w przyszłości. Terminów nie podaje.

- Decyduje kolejność budowy tych obiektów. Przypomnę, że wjazdowa jest nitką wcześniejszą. Jest parę lat technicznie nowsza - wyjaśnia prezydent. - W odpowiednim momencie zapadną decyzje co do remontu drugiej nitki. Ona też jest przez nas przygotowywana, natomiast najpierw zajmujemy się nitką wjazdową. To jest w tej chwili rzecz najpilniejsza.

Remontu wymaga również Most Długi. Jego stan w pięciostopniowej skali urzędnicy oceniają na "trzy". Tu prace zaczną się jednak dopiero za kilka lat, po wybudowaniu Mostu Kłodnego, łączącego Łasztownię ze Szczecinem.

- Most Kłodny pozwoli nam przenieść ruch z Mostu Długiego. Wiemy, że Most Długi jest kluczowy dla skomunikowania prawo- i lewobrzeżnej części naszego miasta, dlatego musimy w taki sposób do tego podejść - tłumaczy Krzystek. - Nie mam informacji, żeby w przypadku Mostu Długiego były jakieś przesłanki do stwierdzenia, że zagraża to bezpieczeństwu.

Dyskusja o stanie szczecińskich mostów rozpoczęła się po tym, jak w czerwcu miasto zamknęło Most Cłowy. Pękły kable podtrzymujące jego konstrukcję. Przebudowa przeprawy ma się rozpocząć w przyszłym roku. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8558 3.9336
EUR 4.209 4.294
CHF 4.312 4.3992
GBP 5.0101 5.1113

Newsletter