Porty, logistyka

Akcja załadunkowa gotowych platform pośrednich na morską farmę wiatrową u wybrzeży Wielkiej Brytanii rozpoczęła się dziś, tj. w piątek, 24 czerwca z samego rana. Do transportu TP (ang. transition pieces) przewidziano trzy ‎barki przygotowane specjalnie do tego typu transportów o wymiarach 100m długości i 32m szerokości. W pierwszy transport wyruszy jedna z nich z czterema platformami.

Do tej operacji niezbędna jest 120-m suwnica - za jej pomocą TP są unoszone, pionowane, przenoszone, a na końcu stawiane na barkę. Pod samą suwnicą konstrukcje będą dowożone na specjalnych platformach jezdnych SPMT. Do wspomagania załadunku konstrukcji będzie również wykorzystywany mobilny dźwig z koszem. Służy do wyniesienia ekipy montującej trawerse do platformy.

Waga jednej platformy pośredniej wynosi 344 tony. Będą transportowane w pozycji pionowej (każda ma wysokość powyżej 22 m). Barka wyposażona jest w specjalnie przygotowane "pierścienie", na których TP będzie usadawiane, a wykwalifikowana grupa monterów będzie przymocowywała do nich TP śrubami i specjalnymi zapięciami, bez konieczności spawania.
W sumie przy akcji załadunku pracować będzie zespól 13 osób - m.in.: operator suwnicy, czterech hakowych, osoba nadzorująca proces podnoszenia konstrukcji (tzw. lifting supervisor), a na barce dwóch sztaunkowych.

Planowany czas pierwszego załadunku powinien wynieść ok. 8 godzin, z założeniem, że każdy następny będzie trwał krócej (optymalny czas to 6 godzin).

Ze Szczecina transport popłynie do Wielkiej Brytanii, do Great Yarmousth (po drodze, w porcie pośrednim w Nordenham na barkę załadowane zostaną dodatkowo cztery monopale). Przy sprzyjających warunkach pogodowych na miejscu docelowym powinny być za 5-6 dni.

Załadunki kolejnych barek mają się odbywać co 5 dni, wszystko uzależnione jest od odpowiednich warunków pogodowych, przy zachowaniu szczególnych zasad bezpieczeństwa, niezbędnych przy tego typu transportach oraz dostępności suwnicy, która wykorzystywana jest do codziennych prac przy produkcji TP.

To pierwszy załadunek konstrukcji platforma pośrednich produkowanych w ramach pierwszego kontraktu BMO. Klientem jest DONG Energy - światowy lider w wiatrowej branży offshore. Umowa dotyczy produkcji i magazynowania 91 sztuk platform pośrednich, które potem montowane będą na farmie Race Bank 27 km od wybrzeży hrabstwa Norfolk (Anglia).

Elementy, które powstaną w ramach kontraktu ważyć będą w sumie ok. 30 000 t (330 t każdy TP, łącznie z ważącą ok. 100 t platformą żelbetową) - to 22,500 t stali i 7,500 t żelbetu. Ich łączna długość to ponad 2 000 m (wysokość części głównej to ok. 22 m), średnica konstrukcji – ok. 6,5 m. Kontrakt podpisany został w siedzibie DONG Energy w Gentofte w Kopenhadze 1 lipca 2015 roku. 

rel (Bilfinger Mars Offshore sp. z.o.o.)

+2 Wypłyniecie pierwszych platform pośrednich z Bilfinger Mars Offshore
Wypłyniecie pierwszych platform pośrednich z Bilfinger Mars Offshore

Film: https://www.youtube.com/watch?v=wFULfMLEmd8
26 czerwiec 2016 : 17:52 Bilfinger | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter