Porty, logistyka

Zaledwie kilka dni temu, 15 stycznia 2016 roku najnowszy obiekt magazynowy w Porcie Gdańsk, tj. chłodnia spółki PAGO, uzyskała pozwolenie na użytkowanie.

Rok temu Port Gdańsk, ogłosił przetarg publiczny na dzierżawę 4 hektarowego obszaru zlokalizowanego w niedalekiej odległości od terminalu kontenerowego DCT. Przetarg wygrała wówczas polska spółka specjalizująca się w dziedzinie kompleksowej obsługi logistycznej produktów mrożonych - PAGO, która w kilka miesięcy na terenach Portu Gdańsk zbudowała chłodnię, powiększając tym samym swoją powierzchnię magazynową przeznaczoną do składowania produktów mrożonych do pojemności 170 tys. palet.

Nowo powstała chłodnia to największy jak dotąd obiekt tego typu należący do PAGO, posiada 3 komory składowe, na około 36 000 miejsc paletowych. Przystosowana jest do obsługi wszystkich towarów, które wymagają ujemnych temperatur, w tym m.in.: owoców, warzyw, produktów mleczarskich, ale także możliwe jest tu przyjmowanie świeżego mięsa i jego mrożenie.

Lokalizacja tego obiektu nie jest przypadkowa, bowiem kilkaset metrów od chłodni znajduje się terminal DCT, co z logistycznego punktu widzenia daje eksporterom towarów mrożonych bardzo szerokie możliwości szybkiego i pewnego transportu produktów w kontenerach do odbiorców na całym świecie i uniezależnia operacje transportowe od warunków panujących na drogach. Lokalizacja jest równie atrakcyjna dla importerów mrożonej żywności. Firma nastawia się także na współpracę z lokalnymi producentami, działającymi wyłącznie na rynku krajowym.

Chłodnia to obiekt bardzo nowoczesny, przy budowie którego wykorzystano najnowsze rozwiązania z zakresu energooszczędności budowlanej, ale także pro-środowiskowe systemy chłodzenia magazynu. Obiekt wyposażony został także w nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak profesjonalny program informatyczny zaprojektowany specjalnie dla PAGO, który nadzoruje i wspiera prace magazynowe. Działa tu także specjalistyczny system sterowania chłodnią w oparciu o mobilne terminale radiowe, dzięki czemu możliwa jest identyfikacja miejsca składowania towaru z dokładnością do jednej palety i jednego kartonu. We wnętrzu chłodni znajdują się z kolei regały jezdne wysokiego składowania, umożliwiające swobodny dostęp do każdej palety.

To nie pierwszy tego typu obiekt inwestora. Podobne znajdują się także w okolicach Warszawy, Poznania, Katowic, ale również w Polsce Północnej, kilkadziesiąt kilometrów od Gdańska - w Lęborku. Największym jest jednak ten wybudowany na terenie Portu Gdańsk.

Port Gdańsk i jego bezpośrednie okolice zwłaszcza w ostatnim czasie szczególnie chętnie wybierane są pod lokalizację magazynów chłodzonych. Powody leżą nie tylko po stronie coraz większego zainteresowania polskimi produktami żywnościowymi na świecie, ale także doskonałym skomunikowaniem portu z siecią dróg krajowych i autostradą A1, dzięki czemu dystrybucja towarów zwłaszcza branży FMCG jest optymalna, dając możliwość szybkiego przewozu tego typu towarów z portu w głąb kraju lub odwrotnie.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter