Porty, logistyka

Pół miliona TEU rocznie - takie są obecnie możliwości przeładunkowe zmodernizowanego terminala kolejowego na BCT - Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.

W ramach prowadzonego od 2012 roku największego w historii BCT programu inwestycyjnego zakończony został projekt przebudowy i modernizacji terminala kolejowego. Projekt ten zrealizowany został wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia odpowiedzialnym za rozbudowę i modernizację infrastruktury torowej oraz okołotorowej terminalu.

Współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zakres zadań zrealizowanych przez BCT obejmował zakup dwóch nowych suwnic kolejowych (RMG) dla obsługi pełnych składów pociągów kontenerowych.

Każda z suwnic dostarczonych przez firmę Kocks Krane może pracować z wydajnością przeładunkową powyżej 30 kontenerów na godzinę. Wraz z przebudowanymi torami kolejowymi terminal obecnie jest w stanie obsługiwać 24 pełne składy pociągów kontenerowych na dobę. Dzięki temu BCT może obsłużyć rocznie 500 tys. TEU (ekwiwalent 20-sto stopowego kontenera) przewożonych koleją.

- Najważniejsze, że odpowiednio wcześnie udało nam się porozumieć z zarządem portu Gdynia i wspólnie zrealizować tę inwestycję. Jest to szczególnie istotne w związku z bardzo dynamicznym rozwojem transportu intermodalnego - podkreśla prezes BCT Krzysztof Szymborski. Ta wspólna inwestycja poprawia konkurencyjność naszego terminalu i portu w Gdyni - dodaje.

W dalszych planach inwestycyjnych dotyczących usprawnienia obsługi składów kolejowych na terminalu kontenerowym BCT jest doprowadzenie trakcji elektrycznej, co poprawi warunki manewrowe na terenie portu.

rel (BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter